Geen files

Onderlinge brandweerwedstrijden Borsele

Toegevoegd: 05-10-2008, 15.43 uur
Onderlinge brandweerwedstrijden Borsele
OVEZANDE - Zes brandweerploegen hebben zaterdag in Ovezande meegedaan aan onderlinge wedstrijden van het korps Borsele.

In de Burgemeester Andriessenstraat was een ongeluk met brand nagebootst. Volgens het scenario was een tijdens werkzaamheden op het plein bij het dorpshuis een elektriciteitskabel geraakt. Door de kortsluiting werd een graafmachine onbestuurbaar en kwam de laadschop op de arm van de medewerker van het energiebedrijf terecht.

De medeweker liep ook brandwonden op nadat kortsluiting ontstond in een meterkast. Door de kortsluiting ontstond ook brand in het dorpshuis. Er moesten twee personen uit het pand worden gehaald: één slachtoffer op de zolderverdieping en een tweede op het toilet in de gang nabij de meterkast.

Door de flinke rookontwikkeling was het erg moeilijk om de slachtoffers te localiseren. Voor de brandweerploegen was het een moeilijke klus om zowel de slachtoffers binnen als het slachtoffer buiten vakkundig te helpen en de brand te blussen.

De wedstrijddag had overigens een feestelijk tintje: de organiserende ploeg, Ovezande, bestaat dit jaar 65 jaar!

Mo (6-10-2008 om 12:04)
Goede zaak dat oefenen! Kan niet genoeg gebeuren! :) Ze bestaan: mensen die wat om anderen geven!! Respect!
Brandweerman (5-10-2008 om 20:19)
Korps Borssele gefeliciteerd met de 1e plaats!!!!!