Mannen vangen illegaal kreeften

Toegevoegd: 23-10-2008, 16.33 uur
DREISCHOR - De politie heeft woensdagmiddag twee mannen uit Kapelle opgepakt wegens het illegaal vangen van diverse kreeften.

De mannen, 20 en 22 jaar oud, werden rond 16.30 uur aangehouden op de Zuid Langeweg in Dreischor. Eerder die middag had de politie de melding gekregen dat er twee mannen mogelijk kreeften aan het vangen waren.

Bij controle bleek dat er 33 kreeften, die vermoedelijk zijn gevangen in de Grevelingen, achterin de auto van de mannen lagen. Hierop zijn de twee aangehouden. Tegen de mannen is proces-verbaal opgemaakt. De kreeften zijn terug gezet.

Dre (24-10-2008 om 08:36)
Vroeger gingen we ook met paard en wagen naar ons werk. volgens mij is het gewoon stropen. 500 euro boete en auto in beslagnemen!!
Michel (24-10-2008 om 06:39)
Da's niet zo gek hoor Bep. Zo bewaren we nog wat voor de volgende hongersnood.
Don (24-10-2008 om 03:43)
Ja...jammer weer van zo'n politie actie...
Jan (24-10-2008 om 03:11)
Precies bep genoeg om zelf op te eten, maar 33 lijkt me wel wat veel voor zijn 2en kun je wel een heel weeshuis van te eten geven. STOP STROPEN en laat ze bloeden
Adri (24-10-2008 om 01:19)
Dat was vroeger en was de Grevelingen nog open. Nu is het enigzins beschermd maar goed ook wat anders gaat de onderwaterwereld eraan kapot. Je mag vissen maar doe het dan met een vergunning waardoor alles onder controle blijft zonder dat dit mooie stukje natuur kapot gaat.
Vonck (24-10-2008 om 00:31)
Vreemd? Vind uw reactie een stuk vreemder! Waarom moeten ze meer dan 33 kreeften vangen? Gaat nergens over.