Scholier redt leven van man (68) uit Zierikzee

Toegevoegd: 28-10-2008, 14.38 uur
ZIERIKZEE - Een 17-jarige scholier uit Scharendijke heeft gistermiddag op de Nieuwe Koolweg in Zierikzee het leven gered van een 68-jarige man uit Zierikzee.

De jongen fietste rond 16.00 uur over het fietspad toen hij midden op de weg een man zag liggen. De scholier merkte op dat de man onwel was geworden en niet meer op prikkels reageerde. Hij belde 1-1-2 en heeft direct een ambulance ter plekke verzocht.

Zelf is hij hierna, op instructie van de 1-1-2-centralist, gestart met reanimeren. Toen de ambulance ter plaatse kwam hebben de medewerkers de reanimatie van de jongen overgenomen. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht.

Door het snel en adequaat handelen van de 17-jarige jongen, die overigens nog nooit een reanimatiecursus had gehad, is de 68-jarige man nu nog in leven.

Petra (30-10-2008 om 11:36)
In de eerste plaats vindt ik het klasse dat de jongen zo adequaat heeft gehandeld in deze situatie. Petje af voor deze. Dat de man alsnog is overleden staat uiteraard geheel los van wat de jongen voor hem heeft betekent. Voor de familie sterkte en voor de jongen een trotse pluim.
Engeltje (30-10-2008 om 11:10)
Wat goed van deze jongeman. Maar helaas is de man toch nog onverwachts overleden. Ik wens de nabestaande vel sterkte met dit verlies en wat betreft de 17 jarige jongeman knap werk aan jouw heeft het niet gelegen een goed voorbeeld voor de jeugd van tegenwoordig. Heel veel sterkte
Harold (29-10-2008 om 19:40)
Hier past maar 1 reactie: RESPECT!!! zeker als je leest hoe hij het zelf ziet (ik ben geen held!)
A (29-10-2008 om 18:45)
Echt goed dat je in zo'n situatie zo goed kunt handelen!! En dat terwijl je nog nooit hebt gereanimeerd!! echt knap! Helaas heb ik net op internet gelezen dat de man als nog is overleden... sterkte voor familie en vrienden!
Persoon (29-10-2008 om 18:32)
Klasse wat hij gedaan heeft. maar las net dat de man toch nog is overleden sterkte voor de fam
Peter (29-10-2008 om 17:34)
Op de 1e plaats, goed gedaan jongen! Voor de rest van de "lofzingers" ,gaan jullie ook even een cursus reanimatie volgen nu? Kan voortaan iedereen goed reageren op zo'n situatie!