Gereanimeerde man Zierikzee toch overleden

Toegevoegd: 29-10-2008, 20.07 uur
MIDDELBURG - De 68-jarige Zierikzeeënaar die maandag door een 17-jarige scholier werd gereanimeerd is overleden. Dat heeft de politie bekend gemaakt.

De scholier kreeg de afgelopen twee dagen veel media-aandacht nadat hij maandag rond 16.00 uur op de Nieuwe Koolweg adequaat ingreep toen hij op het fietspad een onwel geworden man zag liggen en deze vervolgens met succes reanimeerde.

De man overleed echter vandaag alsnog in het ziekenhuis. Waaraan het slachtoffer precies is overleden is niet duidelijk.

Zie ook:
- Scholier (17) redt leven van man (68) uit Zierikzee

Remco (29-10-2008 om 21:38)
De jongen heeft iets gedaan wat alleen een echt held kan doen. Heel erg dat de man alsnog is overleden. Ik wens de familie heel veel sterkte toe. Ik snap dat het voor de jongen ook een schok zal zijn. Maar hij is toch een HELD!!!
Jan P (29-10-2008 om 20:46)
Dat is wel erg sneu voor de famillie van de man, maar natuurlijk ook voor de jongen die zo goed heeft gehandeld toen hij de man zag liggen. Wil alle betrokkenen heel veel sterkte wensen met dit verlies..
Natascha (29-10-2008 om 20:40)
Sterkte voor de na bestaande maar toch goed gedaan hoor johan vele zullen dit je niet na doen, echt een groote pluim waard
Edje (29-10-2008 om 20:39)
Jammer voor de man en zijn familie en natuurlijk ook voor de jongen die zijn uiterste best heeft gedaan om de man te redden. Vind t dapper dat hij het in ieder geval heeft geprobeerd.
Rieke (29-10-2008 om 20:39)
Wat erg! Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden, maar ook naar de scholier ... hoop dat hij niet twijfelt aan zichzelf nu, want hoe triest ook: bij reanimatiepogingen overlijdt het slachtoffer vaker wel, dan dat hij/zij het overleefd. Ligt overigens niet aan het reanimeren zelf!
Mar (29-10-2008 om 20:19)
Toch hulde aan de scholier .,je gaf de man nog een kans.Ook al kan je het. je hebt geen garantie dat iemand er door komt.