Jongen met vuurwerk opgepakt in Kapelle

Toegevoegd: 11-11-2008, 19.53 uur
KAPELLE - De politie heeft dinsdagochtend op het Spoorpad in Kapelle een jongen aangehouden die vuurwerk in zijn bezit had.

De politie werd rond 07.50 uur tijdens een controle door een voorbijganger geattendeerd op een groepje jeugd dat vuurwerk afstak. De politie heeft het groepje opgewacht en staande gehouden.

Een van hen, een 14-jarige jongen uit Kapelle, bleek in het bezit te zijn van illegaal vuurwerk. Het illegale vuurwerk, 18 zogeheten Thunder crackers en 9 Spanish crackers, is in beslag genomen.

Marinet (12-11-2008 om 19:27)
Ik ben ook jong geweest,maar omdat nu al te gebruiken,vraag je om problemen,en gebruik a.u.b.toch geen vuurwerk wat verboden is,gezien de ongelukken die in verleden zijn gebeurd.
17jarige (12-11-2008 om 18:43)
Haha grappig, ik heb al genoeg vorraad voor komende weken.. we gaan binnekort naar kappelen(belge) om de pijlen. ik woon in de polder dus geen mens(of dierlijke) die er over zeurt.
Mini en maxi (12-11-2008 om 17:01)
Wat een slap geouwehoer om wat vuurwerk .Laat ze toch...Alles wordt ze afgenomen, geen plek meer om te "spelen" en iedereen maar klagen over die vervelende jeugd. Geef ze wat ruimte en hijg niet zo in hun nek. En last but not least:bel de politie alleen in geval van nood.Vuurwerk is geen nood.
Anoniempje (12-11-2008 om 16:41)
Het is zo jammer dat iedereen zo moeilijk doet over het afsteken van vuurwerk. Zelf liep ik een aantal jaren geleden vanaf oktober al buiten met vrienden beetje vuurwerk afsteken om te kijken of het iets is zodat je er meer konden gaan halen. Iedereen is toch jong geweest dus gewoon genieten er van
Eric (12-11-2008 om 16:28)
Het is toch leuk om, als je nog jong bent, dingen te doen die niet mogen. Ik ben zelf een eind veertiger en denk dan: ik ben toch ook jong geweest en ook niet altijd braaf. Kom op mensen, niet zo zeuren hoor !!!!!!!!!!!!!!!!
Ik (12-11-2008 om 15:56)
Mooie klappers