Ambulanceteams gaan wellicht staken

Toegevoegd: 17-11-2008, 09.21 uur
Door: P.Z.C.
MIDDELBURG - Het personeel van de ambulances in midden- en noord-Zeeland dreigt komende week te gaan staken.

Staken is volgens het personeel het enige middel om het ongenoegen te uiten over het feit dat gemeenten niet willen helpen bij het oplossen van financiële problemen. Dat schrijft de ondernemingsraad in een brief aan de gemeenten.

De Regionale Ambulance Voorziening Zeeland (RAVZ) staat aan de rand van het faillissement, concludeerde gedeputeerde George van Heukelom afgelopen vrijdag. Het personeel is gevraagd om af te zien van onregelmatigheidstoeslagen en uitbetaling van vakantiedagen. De ondernemingsraad (OR) vindt dat de schuld ten onrechte wordt afgewenteld op het personeel.

De tekorten zijn volgens de OR ontstaan door wanbeleid: een paar jaar geleden waren er - met dezelfde inzet van personeel - geen tekorten. In de brief staat een lange lijst van kostenposten die volgens de OR de échte oorzaak van de problemen zijn: het inhuren van interim-managers (drie ton), wachtgeld voor de ontslagen directeur (acht ton), drie ontslagen managers (1,5 ton), inzet van verkeerd materieel (2,5 ton), inhuur van uitzendkrachten (5 ton) en een verlofstuwmeer (4,5 ton).

Zie ook:
- Ambulanceteams voeren actie bij Adbij Middelburg (14-11-2008)

Rogier (17-11-2008 om 20:48)
Voor dit scenerio wordt al een paar jaar gewaarschuwd, slechts sinds 1997 of zo. Rond 2000 moesten de 3 diensten boven de Westerschelde fuseren omdat dit beter zou zijn voor de bedrijfsvoering. Als een (nieuw) bedrijf vanaf dag 1 al "water maakt" gaat dat een keer mis.
Leon (17-11-2008 om 15:46)
Ambulance medewerkers moeten gaan staken om zaken die" Toppers" veroorzaakt hebben. Eerst stellen ze hun eigen zaakjes veilig, voordat ze aan de slag gaan bij disfuntioneren een vette regeling plus hun pensioen , verenigd in de club van Gouden Ballen. Diep respect voor de Ambulance medewerkers.
Patrick (17-11-2008 om 11:14)
Het personeel op de wekvloer op laten draaien voor de blunders van het management is de zotheid ten top, gooi gewoon heel die managerslaag eruit en ga terug naar wat beste werkt zonder managers. korte lijnen dus. mijn vorige stukje op 14-11 is miss ook oplossing om geld terug te halen
J. de Ruijter (17-11-2008 om 10:08)
Dit is werkelijk een spoedgeval daar moeten we een ambulance op afsturen, ooh nee dat kan niet want die gaan staken. Dan maar de bonussen terughalen bij de mismanagers.