Valpartijen door modder op de weg bij Dreischor

Toegevoegd: 17-11-2008, 10.54 uur
DREISCHOR - Bij een ongeluk op de A. Oudsweg bij Dreischor is zondagmiddag een 54-jarige fietser gewond geraakt.

De man, afkomstig uit de gemeente Veere, kwam rond 11.45 uur ten val doordat het wegdek glad was geworden door modder. De man is met onbekend letsel naar het ziekenhuis in Goes gebracht/

Ook een 53-jarige motorrijder uit het Belgische Aken kwam door de modder ten val. Hij kwam uit de richting van de Weg door het Dijkwater. Hij viel ter hoogte van de Blindeweg.

De Belg raakte niet gewond.

Jacques (17-11-2008 om 17:00)
Onlangs zelf met schuif en borstel bezig geweest, maar het blijft spekglad. De oplossing: een drogende dag (slik verstuifd) of kletsnatte dag (slik spoelt van de weg af). Een tip voor niet-agrarisch verkeer: mijdt in deze tijden de B(oeren)-wegen!
Jacques (17-11-2008 om 16:59)
Vervuiler is verantwoordelijk ook in zo'n situatie, schoonmaken valt echter niet altijd mee. Bij ruw wegdek is de slik moeilijk uit alle voegjes / gaatjes te verwijderen, bij glad beton versmeer je een gedeelte van het slik tot een dun filmpje. Superglad!
Peter (17-11-2008 om 15:34)
De politie zou daar eens beter moeten opletten,in de plaats achter een viadukt te stan controleren. Ik ben zelf motor rijder, en heb hier dagelijks mee te maken met modder op de weg. En als je belt naar de politie gebeurd er niks,echt jammer hoor, er moeten eerst doden vallen.
Knientje (17-11-2008 om 15:23)
Laten we de bedrijven in het grondverzet niet vergeteb Zij zijn net zo verantwoordelijk voor het schoonmaken van het wegdek als boeren. Mooi voorbeeld is bij de neiuwbouwwerkzaamheden aan de Informaticastraat in Terneuzen. . art 5 WVW 1994 is ook voor jullie van toepassing hoor
Dorien (17-11-2008 om 14:21)
Ik ben zelf ook eens gevallen door modder op de weg. Boer achter haalt, hij zeggen dat hij het niet gedaan heeft. Waterschap doet ook al niks. Uiteindelijk zelf voor alle schade op kunnen draaien.
MotoRob (17-11-2008 om 13:48)
Ik denk dat ik mijn motor nog maar even in de schuur laat staan, boeren trekken zich toch nergens wat van aan zo te zien, moeilijk hoor, even je banden schoon spuiten voor je het erf af gaat.... kost zeker teveel water, ons bin zuunig ee.