Arnemuiden herdenkt omgekomen zusjes Lin

Toegevoegd: 25-12-2008, 12.20 uur
Arnemuiden herdenkt omgekomen zusjes Lin
ARNEMUIDEN - Precies een jaar na de fatale brand in de Noordstraat in Arnemuiden herdenkt het dorp de vier omgekomen Chinese zusjes. Niet met een grote openbare herdenking maar wel met een kranslegging, waarna mensen die bloemen en knuffels legden bij het -nog steeds- uitgebrande pand.

Aanvankelijk twijfelde de Wijkbeheergroep Arnemuiden over een openbare herdenking. Die is er niet gekomen. De ouders van de vier zusjes Paulien, Melissa, Michelle en Winnie, zijn nog niet over de klap heen en zo'n herdenking zou een te grote impact voor hun hebben, aldus de wijkbeheergroep.

De brand in het Chinese restaurant Oriëntal Paradise brak vorig jaar rond 19.00 uur uit op Kerstavond. De vier kinderen, 1, 3, 6 en 7 jaar oud, lagen op dat moment te slapen op de zolder van het pand. De brandweer deed nog een poging hen te redden maar kon niet meer op tijd bij de kinderen komen. De kinderen werden lange tijd vermist en pas aan het einde van de avond konden de lichamen van de slachtoffertjes worden geborgen.

Na de brand verkeerde Arnemuiden in een schok. Tijdens kerkdiensten werd stilgestaan bij het drama en er werd een grote inzamelingsactie gehouden om de familie Lin financieel te ondersteunen. Die actie bracht ruim een ton op.

Zie ook:
- Ruim honderd duizend euro voor drama (02-01-2008)
- Omgkomen meisjes zaterdag begraven (26-12-2007)
- Brandweer krijgt steunbetuigingen (25-12-2007)
- Knuffels en bloemen bij afgebrand huis Arnemuiden (25-12-2007)
- Kerken staan stil bij drama Arnemuiden (25-12-2007)
- Vier meisjes omgekomen bij grote brand Arnemuiden (24-12-2007)

Jedidja (1-12-2011 om 12:34)
Alweer 4 jaar geleden bijna. maar voor de ouders zal het veel korter lijken. dit vergeet je nooit. ik wil jullie heel veel sterkte wensen. waar anderen uitzien naar de gezellige kerstdagen, zal het voor jullie altijd beladen en verdrietige dagen blijven. ik denk aan jullie!
An (25-12-2008 om 19:16)
In gedachten zijn we bij jullie,vergeten doen we niet.
Corina (25-12-2008 om 14:36)
Nogmaals zoveel sterkte voor deze ouders van onze kant, ik kan het niet bevatten en het zijn niet eens mijn kinderen, laat staan hoe deze ouders er tegen moeten vechten om niet elke dag weer in tranen te schieten....hier kom je nooit overheen.....sterkte!!
Cindy (25-12-2008 om 14:11)
Nog altijd in onze gedachten, we denken aan jullie!
Sandra (25-12-2008 om 13:42)
Lieve familie, ik denk nog heel vaak aan jullie al kennen we elkaar niet. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.
R (25-12-2008 om 12:43)
Ik bid voor de ouders en familie. Verleden jaar zat ik in Salzburg toen ik het hoorde. Veel sterkte ook aan de inwoners van Arnemuiden.