Brandweer Dreischor rukt uit voor schoorsteenbrand

Toegevoegd: 24-12-2005, 02.06 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

DREISCHOR - De blusgroep van de Schouwen-Duivelandse brandweerpost Dreischor is vrijdagavond gealarmeerd voor een brandmelding.

Rond tien over negen werd de tankautospuit 4831 gealarmeerd in verband met de melding. Bij de alarmcentrale was de melding binnengekomen dat er een schoorsteenbrand woedde in een woning aan de Mr. P. Moggestraat in het dorp.

Ter plaatse bleek dat het haardvuur ook de open haard en de schoorsteen zelf in brand had gezet. De brandweerlieden legden twee stralen hoge druk af om de brand te kunnen blussen.

Met behulp van speciale materialen zijn twee brandweermannen op het dak van de woning geklommen om zodoende de schoorsteen van het pand te controleren. Hoe de brand heeft kunnen onstaan is niet bekend.