Geen files

Toegevoegd: 17-01-2009, 21.40 uur
Gewonde bij ongeluk op splitsing in Poortvliet
Door: JW Kempeneers
POORTVLIET - Bij een aanrijding op de t-splitsing Kadijk/Postweg bij Poortvliet is zaterdagmiddag één persoon gewond geraakt.

Een automobiliste komend uit de richting Tholen wilde rond 12.30 uur afslaan richting de Kadijk. Een achteropkomende bestuurder zag dit te laat en reed de stilstaande auto aan. De ambulance uit Sint-Maartensdijk kwam ter plaatse om één van de bestuurders over te brengen naar het ziekenhuis. De politie was met twee voertuigen ter plaatse om het verkeer over één rijstrook te leiden. Een bergingsbedrijf heeft de beide voertuigen afgevoerd.

Het is niet de eerste keer dat een ongeval plaatsvindt op deze locatie. In het verleden zijn hier al diverse kop/staartaanrijdingen geweest. Drie jaar geleden kwam op dezelfde plaats een jonge vrouw om het leven. De provincie heeft later de berm gedeeltelijk verhard zodat auto's elkaar kunnen passeren. Blijkbaar is dit niet afdoende, gezien de ongevallen die met enige regelmaat op deze t-splitsing plaatsvinden.

Kees v steenis (19-1-2009 om 07:43)
W.J.Copier (18-1-2009 om 23:36)
Het is gewoon een rotweg.Kom je van de ene kant, heb je geen zicht of er van de Kadijk iets aankomt, kom je van de andere kant en je wil linksaf de Kadijk op zie je door de bocht niet of er een tegenligger is ( de naam van die weg is me ontschoten, sorry ) Er moet iets aan gedaan worden maar.wat?
Hans (18-1-2009 om 11:58)
Voorkomen is beter dan genezen... weghalen die halfbakken verharding in de berm en gewoon uitvoegstroken maken. Het is midden in de polder dus ruimte genoeg.
De Zeeuw (18-1-2009 om 10:54)
Wordt het toch tijd voor een aparte uitvoegstrook.
Gertrude (18-1-2009 om 08:56)
Hoeveel doden en gewonden moeten op deze plek nog vallen voordat er eindelijk eens iets veranderd,heeft dit dan geen voorrang op bijv. inhaalstroken om een tractor in te halen..?
Dominique (17-1-2009 om 23:15)
Een paar drempels leggen helpt misschien wel.