Babylijkje zoekgeraakt in mortuarium ziekenhuis

Toegevoegd: 19-01-2009, 17.43 uur
Door: Omroep Zeeland
GOES - In het mortuarium van het Oosterscheldeziekenhuis in Goes is vorige week het lichaam van een doodgeboren baby zoekgeraakt. Dat meldt Omroep Zeeland.

Het gaat om een foetus van 17 weken. Toen de ouders het doodgeboren kindje wilden begraven, bleken de stoffelijke resten onvindbaar. Het incident is gemeld bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

Volgens de uitvaartonderneming die de ouders begeleidde is het aannemelijk dat de beheerder van het mortuarium een vergissing heeft gemaakt. Het ziekenhuis en de beheerder van het mortuarium willen nog niet reageren op de zaak.

Fleex (21-1-2009 om 19:18)
Piet, Wat moeten dan ze gaan doen met het smartegeld? Hun kindje terug kopen kan niet hoor!! Er moet een protocol komen dat dit nooit meer kan gebeuren, daar hebben deze mensen niks meer aan maar dan zullen er geen andere ouders hetzelfde overkomen.
Henk (21-1-2009 om 06:25)
Er is hiet inderdaad iets verschrikkelijks gebeurd. Niet meer terug te draaien(helaas). En dan het gepraat over bij mij is het wel goed gegaan bla bla bla. Wat hebben deze ouders hieraan. Hun kindje zijn ze kwijt. Hun verdriet neem je daar niet mee weg. Ouders nogmaals sterkte van ons.
Marinet (20-1-2009 om 17:05)
Verschrikkelijk voor de ouders om dit mee te maken zoiets moet niet mogelijk zijn,dat zoiets plaats vind maar op zeeland nieuws heb ik begrepen dat dit niet de schuld is van het Oosterschelde ziekenhuis.
Anoniem (20-1-2009 om 16:21)
Vreselijk dat dit heeft kunnen gebeuren!!! Ik weet uit ervaring dat het ziekenhuis geen blaam treft, aangezien zij de overledenenzorg uitbesteed hebben aan een bedrijf van buitenaf. Ik vind het een grof schandaal!!!!!!! Veel sterkte gewenst aan de ouders van dit kindje
Piet (20-1-2009 om 15:52)
De ouders hebben recht op smartegeld vanwege grove nalatigheid, de verantwoordelijke ontslaan, dit mag nooit meer gebeuren, ter voorkoming van zulke fouten moet er een rechtzaak worden aangespannen, sterkte aan de ouders van het overleden kindje.
TM (20-1-2009 om 15:03)
Allemaal heel emotionele reacties en stuk voor stuk te begrijpen. Maar er is toch wel een procedure die gevolgd moet worden en waarin wensen van ouders voorkomen??? De mortuariumbeheerder ook veel sterkte, voor u valt dit ook niet mee. Lieve ouders en familie, heel heel veel sterkte!