Ook Zeeland geschokt door drama Belgie

Toegevoegd: 23-01-2009, 16.55 uur
Ook Zeeland geschokt door drama Belgie

MIDDELBURG - Ook in onze provincie is geschokt gereageerd op het drama dat zich vrijdagochtend heeft voltrokken in het Belgische Sint Gillis.

In de Oost-Vlaamse plaats, op nog geen dertig kilometer van de Zeeuwse grens, stak een 28-jarige man rond 10 uur in kinderdagverblijf Fabeltjesland in op diverse kinderen en volwassenen. Inmiddels zijn twee kinderen en één leidster overleden. Tien andere kinderen en nog eens twee leidsters liggen in het ziekenhuis. De meeste slachtoffers hebben ernstige verwondingen.

De dader, die zich verplaatste per fiets, had zijn gezicht zwart/wit gescminkt. Ook droeg hij een rugzak. De politie kon de man na enig speurwerk aanhouden. De omgeving van het kinderdagverblijf werd na het drama afgegrendeld. Ook kregen scholen en andere kinderdagverblijven in de buurt bewaking.

De dader, naar verluid afkomstig uit de plaats Grembergen, kon na enige tijd worden aangehouden in een Aldi-supermarkt in Lebeke. Hij zou bij zijn aanhouding gewond zijn geraakt. De man is inmiddels verhoord. Hij wordt vandaag nog voorgeleid. Wat de aanleiding was voor de steekpartij is onbekend.

Premier Balkenende en staatssecreataris Dijksma (Onderwijs) hebben hun medeleven betoond aan de betrokkenen.

Pierre (24-1-2009 om 16:33)
Ik ben het met Tom eens, deze man verdiend gewoon de doodstraf. Het wordt eens tijd voor REVOLUTIE .
Krabbendijkenaar (24-1-2009 om 13:12)
Deze man krijgt heus zijn straf wel en denk eens aan zíjn familieleden. Ben blij dat de meeste onder jullie niet hoeven te berechten. Alle familieleden en hulpverleners heel heel veel sterkte.
Tom (24-1-2009 om 13:07)
Gewoon deze meneer een dodelijke injectie geven, daarna direct cremeren en uitstrooien. Normaliter ben ik bij twijfel tegen de doodstraf want je zal maar onschuldig zijn, maar hier kan geen twijfel over bestaan. Dit "figuur" moet gewoon worden uitgeroeid want er bestaat altijd een ontsnappingskans.
Willem (24-1-2009 om 10:10)
"Zo'n man mogen ze helemaal breken: kootje voor kootje, botje voor botje" en "geef me 5 min" klinkt schandalig, lopen deze mensen vrij rond? Een steekje los en wij zijn net zo.ben blij dat ons rechtssysteem minder emotioneel is. Sterkte voor alle slachtoffers en hoop dat de dader zijn straf krijgt
Ingrid (24-1-2009 om 08:11)
Kees Steenis, ja wie vertegenwoordigd de overheid, weet je wij zijn allemaal te braaf Protesteren en staken en ons laten horen tot dat er eens geluisterd wordt en iets gedaan wordt waar de meeste mensen om vragen. ze gooien de boel plat om minder . Dat de dader nooit meer '"natuurlijk" kan slapen