Zeeuwen zwaargewond bij ongeluk

Toegevoegd: 08-02-2009, 18.47 uur
Zeeuwen zwaargewond bij ongeluk
ZEVENBERGEN - Op de A17 bij Zevenbergen zijn zondagochtend in totaal zes leden van de Middelburgse rugbyclub Oemoemenoe gewond geraakt. Twee personen raakten ernstig gewond.

Het busje, dat werd bestuurd door een 23-jarige Vlissingse, reed rond 10.50 uur in colonne met twee andere auto's vanuit Middelburg richting Dordrecht. Nabij het knooppunt Klaverpolder verloor de bestuurster in een scherpe bocht de macht over het stuur.

Het busje reed tegen een lichtmast en gleed vervolgens van een talud. Twee inzittenden werden daarbij volgens de politie uit de auto geslingerd. Ze belandden in een sloot. De traumahelikopter werd opgeroepen om de gewonden te helpen. Ook de brandweer en de vijf ambulances werden opgeroepen.

De politie verleende eerste hulp. Twee van de gewonden konden ter plekke worden behandeld. De overige vier werden naar ziekenhuizen in Breda, Roosendaal en Rotterdam gebracht. Volgens de politie zijn de slachtoffers afkomstig uit Middelburg, Vlissingen en Oost-Souburg. De gewonden zijn 16, 17, 19, 23 en 40 jaar oud.

Over de exacte toestand van de gewonden is niets bekend. De politie heeft ter plekke onderzoek gedaan. Voor de andere betrokkenen is slachtofferhulp geregeld.

Meer foto's: 112Kaatsheuvel.nl

Dinja (20-5-2009 om 21:49)
Ik wil graag iedereen erg bedanken die mij en de meiden hebben gesteund! gelukkig gaat het nu redelijk met mij. met de rest gaat het ook wel. we zijn er helaas nog niet maar komt goed! iedereen BEDANKT!
Matthijs (13-2-2009 om 21:40)
Veel sterkte allemaal en hoop dat jullie er snel weer bovenop komen
Taki (10-2-2009 om 17:58)
Ik werd ingehaald zondagmorgen ter hoogte van kappelle door enkele autos, waaronder het busje van oemoemenoe wat naar mijn inzicht nogal haast had. Sterkte voor de gewonden
Jennifer (9-2-2009 om 14:40)
Wat verschrikkelijk. Zoiets hoop je nooit mee te maken. Heftig voor de hele club. Ik hoop dat jullie kracht bij elkaar vinden. Veel sterkte en beterschap allemaal.
Marian (9-2-2009 om 13:27)
Velen denken dat de 70 km/u in die bocht overdreven is en dat 120 km makkelijk kan. Ik zeg niet dat dit hier gebeurd is maar als de weersomstandigheden in die bocht een beetje slechter zijn, denk aan natte/gladde rijbaan dan is het zo gebeurd. Hoe dan ook veel sterkte voor de direct betrokkenen
Toine (8-2-2009 om 22:32)
Ik wil de mensen die dit meegemaakt hebben veel sterkte wensen. ook vind ik persoonlijk dat dit soort (hyundai) busjes levensgevaarlijk zijn. soms zie je ze wel eens rijden als het een klein beetje waait, en dan hebben de bestuurders alles nodig om ze op de weg te houden!