Geen files

Anonieme tips 'M' leiden tot 14 arrestaties

Toegevoegd: 10-02-2009, 07.47 uur
MIDDELBURG - De Stichting Meld Misdaad Anoniem kreeg in 2008 222 meldingen voor de regio Zeeland. Dankzij de tips konden 7 zaken worden opgelost en 14 verdachten worden aangehouden.

Ongeveer 96 procent van de meldingen die bij 'M' binnenkwamen was bruikbaar, aldus de stichting. Van deze meldingen werd in totaal 61 procent in onderzoek genomen. Dat leidde tot de arrestaties, maar ook tot het in beslag nemen van 111 kg explosief materiaal en 924 hennepplanten.

De meeste tips die bij de lijn binnenkwamen gingen over hennep-kwekerijen: 86. Verder werd er 44 keer getipt over harddrugs, werd 13 keer melding gemaakt van vuurwapenbezit en ging het 13 keer over softdrugs. Ook werd 9 keer getipt over gestolen goederen.

Ten op zichte van 2007 is het aantal Zeeuwse tips bij 'M' overigens nauwelijks gestegen. Toen kwamen 219 tips minder, drie tips minder dan in 2008 dus. Landelijk gezien werd er in het afgelopen jaar minder vaak gebeld dan in 2007, wel zaten er meer bruikbare meldingen bij: 80 procent.

Ano (13-2-2009 om 14:05)
Omdat ik als ik een misdaad aangeef anoniem wil blijven! ik heb geen zin in wraakacties snap je! daar is de m lijn voor! ik post hier ook niet voor niets onder de naam ano! nog meer vragen jc?
Jc (13-2-2009 om 13:53)
Daantje waarom bel je dan de m lijn en niet gewoon politie? wat heb je te verbergen dat je anoniem wild blijven? ik zou als zag zelf ingrijpen en anders gewoon aangifte doen..
Jc (13-2-2009 om 13:49)
Waarom bel je de m lijn dan als je zo een goede burger bent? waarom doe je dan geen aangifte kan je nog getuigen ook! weet je zeker dat die veroordeeld word! iedereen heeft wel eens iets gedaan dat niet mag.. waarom word hier altijd zo schijnheilig gedaan? wil iemand beweren dat die 100% zuiver is?
Daantje (13-2-2009 om 13:07)
Zou zeker bellen voor een tasjes dief! als je wist wat een ellende zo iemand veroorzaakt. zeker op psychisch gebied bij de mensen die het overkomt . Moet die dief gewoon gepakt worden ! heeft niks met klikken te maken maar met gerechtigheid voor de slachtoffers (vaak bejaarden)
Ano (13-2-2009 om 12:33)
Ik bel om criminaliteit op te lossen in welke vorm dan ook en niet voor sensatie!
Jc (13-2-2009 om 12:13)
Zou jij voor een tasjesdief de M lijn bellen dan? Ik heb het over zaken zoals drugsdealers of plantages waar je geen last van hebt maar waar je voor sensatie voor gaat bellen of omdat je iemand niet mag of concurrentie uitschakelen..