Korte brand bij noodlokaal moskee Terneuzen

Toegevoegd: 27-12-2005, 13.08 uur
Door: Provinciale Zeeuwse Courant (PZC) & Politie Zeeland

TERNEUZEN - In een voormalig noodlokaaltje achter de moskee aan de Terneuzense Leeuwenlaan heeft in de nacht van zondag op maandag kort brand gewoed.

Het vuur is vanzelf gedoofd, bezoekers van de moskee ontdekten gistermorgen dat er brand was geweest. De politie vermoedt opzet. Ze denkt daarbij in de eerste plaats aan brandstichting uit vandalisme, ook al omdat er geen sporen zijn gevonden die wijzen op moslimhaat.

Bovendien is de brand niet gesticht in de moskee, maar in een voormalig noodlokaal van de vroegere school De Leeuwtjes, achter de gebedsruimte. De Islamitische Stichting Nederland heeft al contact opgenomen met de gemeente Terneuzen om de kotjes achter het gebedshuis te mogen slopen.

De politie verzoekt een ieder die meer informatie omtrent de brand kan verschaffen en die tussen 00.00 uur en 11.00 uur in de Leeuwenlaan iets is opgevallen zich te melden bij de politie of te bellen met 0900-8844.