Vernield praathuis Schore gerepareerd

Toegevoegd: 16-02-2009, 14.58 uur
Door: Laurens Jobse
SCHORE - Het praathuis op de dijk in Schore is de laatste weken de dupe geworden van vernielingen. De ruiten werden meerdere keren vernield, ook nadat ze waren vervangen door nieuwe ruiten.
Na overleg met één van de initiatiefnemers van het praathuis heeft de gemeente Kapelle besloten om de vernielde ruiten niet langer te vervangen voor nieuwe ruiten, maar de plek van de ramen te dichten door middel van multiplex platen.

De gebruikers van het praathuis kunnen nu weer droog zitten.

Ano (17-2-2009 om 10:16)
@matthijs! - je bedoelt waarschijnlijk lexaan! plexi heet tegenwoordig perspex en dat sla je net zo makkelijk stuk!
Matthijs (16-2-2009 om 21:01)
Waarom stoppen ze er geen plexiglas o.i.d. in? Dat is zo stevig dat je er met een moker nog niet eens doorheen slaat. Moeten ze het natuurlijk wel goed monteren...
Gijs (16-2-2009 om 17:28)
Hier wordt dus toegegeven aan de terreur van de vandalen en zitten de gebruikers nu in het donker. Een aktiefe opsporing van de daders zonodig met "lokruiten" en camera bewaking zou heel wat rechtvaardiger zijn. Kunnen die gelijk met eigen handen en op eigen kosten de zaak repareren.