Geen files

Akkoord over overname ambulancedienst

Toegevoegd: 04-03-2009, 21.49 uur

MIDDELBURG - De Regionale Ambulancevoorziening Zeeland (RAVZ) heeft met Connexxion een mondeling akkoord bereikt over de overname van de ambulancedienst boven de Westerschelde.

Voor de overname dreigde een faillissement van de ambulancedienst. Er was immers bij de RAVZ een tekort van 2,2 miljoen euro. Het faillissement is door de overname afgewend.

Aanvankelijk stelde Connexxion als eis dat de provincie en gemeenten mee zouden betalen om het tekort weg te werken. De vervoerder kreeg hen echter niet mee maar wist wel andere partners te vinden voor de financiering van de noodlijdende ambulancedienst.

De RAVZ is blij met het resultaat van de onderhandelingen die hebben geleid tot de overname. “In de afgelopen twee weken is met alle betrokken partijen intensief gesproken. In goed overleg met personeel, de ondernemingsraad en vakbonden is volgens de organisatie een goede basis gelegd om te kunnen komen tot deze overname”, aldus de directie van de dienst.

De ambulancedienst ziet de toekomst “vol vertrouwen” tegemoet en zegt blij te zijn dat ondanks alle perikelen rondom het dreigende faillissement de continuïteit en de kwaliteit van de patiëntenzorg overeind is gebleven.