Schuurtje in brand gestoken op Haydnstraat Terneuzen

Toegevoegd: 29-12-2005, 12.48 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

TERNEUZEN - Rond half drie vannacht is de brandweer van Terneuzen opgepiept voor een brandmelding in een woning.

Vanuit de Josef Haydnstraat in Terneuzen werd gemeld dat de schoorsteen van een woning in brand stond. Daarop werden de tankautospuit 5630 en de hoogwerker 5650, beiden van de post Terneuzen, opgepiept voor de brandmelding.

Ter plaatse bleek dat de brand woedde in een schuurtje naast een woning. Een omwonende had de brand inmiddels geblust en de brandweerlieden hoefden dus niet meer in actie te komen. Het dak van het schuurtje en enkele planten naast het schuurtje raakten beschadigd.

Onderzoek van de politie heeft uitgewezen dat brandstichting de oorzaak is van de brand. De politie heeft in verband met de brandstichting een 46-jarige Terneuzenaar aangehouden. Hij is overgebracht naar het gevangenis aan de Torenweg in Middelburg.

De politie heeft de zaak nog in onderzoek.