Slachtoffer geweldsdelict overleden

Toegevoegd: 17-07-2009, 12.27 uur
Slachtoffer geweldsdelict overleden
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - Het slachtoffer van het geweldsdelict dat donderdagavond plaats vond aan de President Rooseveltlaan in Vlissingen is overleden. Dat heeft de politie vrijdagmiddag bevestigd.

Het gaat om een 40-jarige man uit Vlissingen. Hulpdiensten kregen gisteren rond 22:00 uur een melding dat er op de kruising van de President Rooseveltlaan met de Bloemenlaan een bewusteloze man was aangetroffen. Vanwege extra surveillances in het gebied, in verband met het samenscholingsverbod dat onlangs werd afgekondigd door de burgemeester, waren er agenten dicht in de buurt van het incident. De agenten troffen inderdaad een man liggend op de straat aan. De man was niet aanspreekbaar. Het personeel van toegesnelde ambulances zijn meteen begonnen met reanimeren. Het slachtoffer is al reanimerend overgebracht naar het ziekenhuis, waar hij is overleden aan zijn verwondingen.

Het werd de politie al snel duidelijk dat er kort voor de melding kennelijk onenigheid was ontstaan tussen het slachtoffer en een groepje mensen dat daar ter plekke was, ook zou hierbij gevochten zijn. Met dit gegeven in het achterhoofd hebben agenten twee jonge mannen aangehouden die er van verdacht worden iets met de zaak te maken te hebben. De verdachten zijn 18 en 19 jaar oud en afkomstig uit Vlissingen en Middelburg. Meer aanhoudingen worden door de politie niet uitgesloten.

De toedracht van het geweldsdelict is bij de politie nog niet bekend. Het politieonderzoek is nog in volle gang. Er wordt sectie verricht op het lichaam van de Vlissinger.

Pd (18-7-2009 om 13:24)
Straffen dat spul. tegen woordig kan egt alles. maar als er niks gebeurt word het alleen maar erger.
Ongeloofelijk (18-7-2009 om 11:42)
Achterbaks en enorm laf, met een groepje tegen 1 persoon. Zwaarder straffen en meer straffen is misschien de oplossing... jammer dat de overheid dit moet mogelijk maken, want het zit schijnbaar niet in de mens om gewoon te doen...
Lisa (18-7-2009 om 11:36)
Waarom zijn er altijd 'oproerkraaiers' die commentaar hebben op het handelen van de politie? Wat ze ook doen, het is nooit goed. Het is te hopen, dat deze mensen NOOIT de politie nodig hebben!!! Goed gewerkt, politie! En als je nog comm. heb, moet je bij justitie zijn, die hebben het laatste woord.
A. (18-7-2009 om 10:39)
@ tja: amerika is ook wel wat groter dan nederland vergeet dat even niet en daar is het echt niet overal zo erg hoor! dat dit niet aan de straat ligt is natuurlijk ook onzin idd iedereen goed stemmen volgend jaar! politie doet ook zn best en het is idd nooit goed anders zijn ze weer te hard
Edje (18-7-2009 om 00:18)
Heel veel sterkte voor de nabestanden !met dit verlies ik hoop dat de daders der eigen BESEFFEN wat ze gedaan hebben! en dat ze een flinke staf te wachten staat en vlissingen mmm gaat lekker met de city geen geld delen gesloopt een groote tering zooi in de president ln DE BEZEM ER DOOR !EN GOED OOK
Tja (17-7-2009 om 23:03)
In Amerika zijn de straffen nog erger..en gebeurt er nog meer, Dus denk niet dat dat helpt. WAS HET MAAR WAAR!. misschien meer koffieshops openen en langer kunnen ze zich daar suf roken.Onee want een plant vind de politiek pas gevaarlijk..sterkte voor de nabestaanden.