Meldpunt asociaal rijgedrag geopend

Toegevoegd: 23-06-2010, 12.08 uur
GOES - De gemeentelijke Goes biedt vanaf nu de mogelijkheid om allerlei vormen van asociaal rijgedrag direct online te melden.

Iedere weggebruiker die te maken krijgt met asociaal rijgedrag, kan voortaan zelf actie ondernemen. Men geeft de eigen contactgegevens door en het kenteken van een auto die agressief reed. Bumperkleven, door rood rijden, de kans dat hierdoor een (ernstig) ongeval gebeurt, is zeer reëel. De gemeente wil daarom haar inwoners oproepen asociaal weggedrag te melden. De gemeente geeft deze gegevens door aan de politie. De melder hoort ook wat er met de melding gebeurt.

Met de aanpak van Asociaal Rijgedrag wordt uitvoering gegeven aan het nieuwe Goese verkeersveiligheidsbeleid ‘Op weg naar 0 verkeersongelukken’. Er zijn nog meer maatregelen. De politie Goes heeft onlangs een lasergun aangeschaft. Hiermee kan de politie makkelijker de snelheidsduivels opsporen. Snelheidsdisplays zijn al langer een bekend fenomeen in de gemeente. Deze worden ook wel op verzoek in een bepaalde straat geplaatst. In de toekomst kan men op de website van de gemeente zien wat het resultaat daarvan was.

In de gemeente Goes vallen jaarlijks zo’n 35 ernstige verkeersslachtoffers. Veel van de verkeersonveilige punten zijn de afgelopen jaren aangepakt. Zo zijn fietspaden aangelegd en zijn er fietstunneltjes en nieuwe rotondes gekomen. De gemeente heeft de laatste jaren veel geïnvesteerd in infrastructuur. Laatst is bijvoorbeeld het Nansenplein verbeterd en binnenkort is het kruispunt Troelstralaan/Ringbaan aan de beurt.

Op het gebied van verbeteren van de infrastructuur valt niet zo heel veel winst meer te halen. Belangrijk nu is dat het gedrag van de weggebruikers veiliger wordt. In 95% van de verkeersongevallen is een menselijke fout de oorzaak. Daarom wordt nu een aantal maatregelen genomen. Er was al een speciaal e-mailadres, waar men bijvoorbeeld kon melden dat er in de straat te hard gereden werd of een vraag over het verkeer in Goes kwijt kon ([email protected]), nu is daar het meldpunt bij gekomen.

Het meldingsformulier is te vinden via www.goes.nl/verkeersveiligheid.

Olivier (24-6-2010 om 00:04)
Inderdaad grote onzin!! We leven in een complete controle-staat. Lekker bonnen uitschrijven voor een paar kilometertjes te hard. Wat een trots zo'n lasergun. En bij een klein ongeluk komen ze niet meer langs, want ze moeten bonnen schrijven. Ik wordt er misselijk van!!!
Blijf liever onbekend (23-6-2010 om 23:28)
Laat de politie eerst zelf het goede voorbeeld geven zie ze regelmatig s'nachts waar ik werk door het rode licht heen rijden zonder optische geluid en lichtsignalen en dan rijden ze niet zachtjes je zal maar van rechts komen met je fiets.
Jan (23-6-2010 om 23:22)
Ik vind persoonlijk dat ze beter er ook een tel nummer bij kunnen zetten dan kun je gelijk reageren i.p.v eerst een comp opzoeken en dan door mailen. Of zie ik dat verkeerd.
Lientje (23-6-2010 om 21:14)
Wat een onzin! Wat is asociaal rijgedrag? Dat is voor iedereen verschillend. De een is sneller geirriteerd dan de ander. Ik ben geirriteerd als mensen 30 rijden waar je 50 mag, dus dat kan ik ook melden?!
Blondi (23-6-2010 om 20:28)
Peter (23-6-2010 om 20:15)
Gaat die lasergun gebruikt worden tegen snelheidsduivels of voor het uitdelen van onzinbekeuringen en het behalen van bekeurquota's?