Hulpgoederen voor Cuba beschadigd tijdens inbraak

Toegevoegd: 04-05-2005, 18.54 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

GOES - Tussen vorige week dinsdag (26 april) en afgelopen dinsdag (3 mei) is er ingebroken in een voormalig schoolgebouw aan de Bessestraat in Goes.

Het gebouw wordt door verschillende verenigingen / stichtingen gebruikt, waaronder een stichting, bestaande uit vrijwilligers, die medische hulp biedt aan Cuba. Bij de inbraak zijn er vernielingen gepleegd aan verschillende goederen van deze stichting.

Zo is er in elektrische rolstoelen en een scootmobiel gereden waardoor deze beschadigd raakten. Er zijn accu’s uit de rolstoelen gehaald, de bekapping is verwijderd, er zijn wielen afgebroken en er zijn beensteunen afgehaald. Van de scootmobiel is het frame krom.

Ook is er met looprekken gegooid. De toegang tot het gebouw is geforceerd. Ook zijn er ruiten vernield en is het gebouw beklad met merkstift. Het totale schadebedrag is nog onbekend.