1 file van totaal 3 km

'Problemen gezin waren bekend'

Toegevoegd: 27-08-2011, 18.25 uur
BRESKENS - Er waren al langere tijd problemen tussen de vrouw die vanochtend in Breskens werd vermoord en haar ex-vriend. Dat bevestigt de politie.

De vrouw (35) had lange tijd een relatie met de man (47). Het stel had ook twee kinderen, een jongen van 6 en een meisje van 3 jaar. Volgens politiewoordvoerder Alwin Don heeft de politie in het verleden contact gehad met zowel de man als de vrouw.

De 47-jarige verdachte werd bijvoorbeeld op 14 mei jongstleden aangehouden omdat hij de vrouw had bedreigd en mishandeld. Volgens de politie was ook bekend dat de man de buren bedreigde. De man is hiervoor toen aangehouden en heeft een huisverbod gehad.

Hoe de zaak uit de hand heeft kunnen lopen wordt nog onderzocht. Een groot team van rechercheurs werkt aan de zaak. Zij horen getuigen en verrichten forensisch onderzoek in de straat en in de woning aan de Backertlaan. De verdachte wordt vandaag nog naar de politiecellen van Torentijd in Middelburg overgebracht. Jeugdzorg heeft zich over de kleine kinderen ontfermd.

Zie ook:
- Dossier 'Moord en doodslag in Zeeland'
- Vrouw vermoord in woning Breskens (27-08-2011)

C@W (28-8-2011 om 13:35)
Voortaan gewoon elke man opsluiten(langdurig) als een vrouw aangifte komt doen van mishandeling. Geen nuance meer, niet proberen te sussen en nog eens aankijken. Gewoon er vanuit gaan dat die mannen alvast schuldig zijn en vrouwen en kindjes beschermen!
Instantie,s (28-8-2011 om 13:24)
Ja ja de instantie,s wisten van de problemen maar ingrijpen ho maar als resultaat: Mamma dood,Pappa moordenaar en kindjes bij vreemde mensen kan Jeugdzorg toch eens iets goeds doen en zich zelf op de borst kloppen, Heikneuters. Laat die kids lekker bij familie opgroeien bij begeleiding ! Maar nee !
Marleen (28-8-2011 om 13:16)
Problemen waren bekend das ook bekend in nl he maar ze doen er niks aan das simpel maar twee kinderen wel zonder mama verder schande is het
Es (28-8-2011 om 12:55)
Wat nou huisverbod? Het is duidelijk dat personen die dat krijgen niet voor rede vatbaar zijn. Voorbeelden genoeg.. Nieuwdorp, Zierikzee, M'burg en nu Breskens!! Als slachtoffer word je in de steek gelaten doorinstanties en wetgeving! Politiek wordt wakker! Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen?
Yari (28-8-2011 om 12:20)
@Klara. LEZEN!!! Er is veel aan gedaan, 2x aangehouden, huisverbod en ga zo maar door. Je kunt als overheid niet continue bij probleemgevallen op de stoep en/of voor de deur gaan liggen. Hoe verschrikkelijk ook...deze excessen zijn bijna niet te voorkomen.
Michael (28-8-2011 om 12:14)
Jeugdzorg moet weg uit nederland. Ik heb er zelf mee temaken gehad maar heb van ze gewonen. jeugdzorg jullie kunnen de tering krijgen. En net zo als de politie die hadden eerder in moeten grijpen. Die man is het leven niet waard en op de markt zetten laat de mensen hem maar wat aan doen.