1 file van totaal 2 km

Politie zoekt getuigen van valpartij

Toegevoegd: 13-09-2011, 10.40 uur
Door: Manfred Berrevoets
'S-HEER ARENDSKERKE - Op dinsdag 6 september jl. reed 's morgens om 08.00 uur een groepje scholieren over de Nieuwe Rijksweg in 's-Heer Arendskerke.

Ter hoogte van Ter Lucht kwam er, luid claxonnerend, een scooter aangereden. Deze was al aan het toeteren vanaf het viaduct over het spoor. De bestuurder remde niet af, maar reed vlak langs het groepje fietsende scholieren. Hierbij raakte hij het stuur van één van de fietsers, een 13-jarige jongen uit de gemeente Borsele. Deze kwam hierdoor hard ten val en nam in zijn val ook zijn 'buurman' mee. Door de val liep de 13-jarige een gekneusde knie op.

De scooter betreft een oranjekleurige, beglitterde, Yamaha Aerox. De scooter schijnt vaker te rijden op die plek en schijnt ook vaker agressief rijgedrag te vertonen. De Zeeuwse politie is nu op zoek naar getuigen die iets meer kunnen vertellen over de bestuurder van de scooter (Waar komt de scooter vandaan?), of mensen die het ongeluk hebben zien gebeuren. Zij worden verzocht contact op te nemen met de Zeeuwse politie via telefoonnummer 0900-8844 of zich te melden op het politiebureau in Goes.

Johan (15-9-2011 om 22:22)
@jc nee niet met 3 maar wel met 2 ( => zijn buurman ) dat gaat alleen als er minimaal met 2 werd gereden.
Marco (15-9-2011 om 20:36)
IK vindt dan dat de brommers/scooters helemaal niet meer over de fietspaden mogen gewoon over de weg, zolang ze maar niet over de snelweg gaan. Ik bedoel er geen kwaad mee maar wat willen ze nou, wel of niet over de fietspaden, rare wetregels. En fietsers moeten ook beter opletten.
Jc (15-9-2011 om 16:48)
Ik zie nergens staan dat ze met z;n 3en naast elkaar fietsen. ondanks dat hij toeterde en er niet aan de kant werd gegaan had hij/zij best even kunnen afremmen inplaats van een ongeluk veroorzaken stelletje vooroordelers niet alle kinderen zijn aso op een fiets
Zusje (14-9-2011 om 23:04)
Zeker niet fraai van die scooter om door te rijden..maar ik kan het heel goed begrijpen hoor. vanmiddag weer hier op de westsingel in goes..komen gewoon op je af fietsen aan de verkeerde kant van de weg..en dan komen ze ook nog van zo "godlievende" school..pppffftt..heb ook nog weinig geduld..
John (14-9-2011 om 19:24)
3 naast elkaar de derde de sigaar met fietsers . Zo werd dat vroeger op school geleerd . En als er een bromfietser of auto nadert achter elkaar fietsen . Leren ze dan niks meer op school ! Of zijn de meeste fietsende scholieren gewoon asociaal bezig ! Eigen schuld dikke bult , was het spreekwoord ! Het is inderdaad niet goed te praten dat de scooterrijder dit heeft gedaan . Maar sommige halen je het bloed onder je nagels vandaan. met hun brutaal en asociaal rijgedrag op de fiets .
L (14-9-2011 om 18:34)