Vrouw verbergt lichaam moeder in vriezer

Toegevoegd: 26-06-2013, 13.07 uur
Door: Manfred Berrevoets
KAMPERLAND - Een man uit Kamperland heeft zich maandagmiddag bij de politie gemeld omdat hij niet kan leven met de wetenschap dat het lichaam van de moeder van een vriendin na haar overlijden in de vriezer is opgeborgen.

Deze niet alledaagse melding is voor de recherche reden om direct bij de melder langs te gaan. Deze vertelt dat hij van een vriendin heeft gehoord dat zij haar moeder, die enige tijd geleden is overleden, in de vrieskist heeft gelegd. Volgens de man zou het lichaam van de overleden vrouw in een woning in Kamperland liggen.

Na overleg met de officier van justitie is direct met een onderzoek in de woning gestart. De bewoonster van het pand, een 46-jarige vrouw bekent dat moeder in de vriezer ligt. Zij zou volgens haar ruim een week geleden een natuurlijke dood gestorven zijn. Zij is aangehouden en naar het bureau in Goes gebracht voor verhoor. Haar wordt in ieder geval verweten het lichaam van haar overleden moeder verborgen te hebben gehouden.

Hoewel de recherche niet verontrust is over de doodsoorzaak van de 83-jarige vrouw, is haar lichaam voor alle zekerheid voor sectie naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) overgebracht. De uitslag daarvan zal zeker nog enige tijd op zich laten wachten.

Uit het verhaal van de vrouw komt naar voren dat zij haar moeder dichtbij zichzelf wilde houden. Moeder leefde bij haar in huis en wordt al 17 jaar door haar met veel liefde dag en nacht verzorgd. De vrouw ziet nu in dat zij erg onverstandig heeft gehandeld.

Omdat er verder geen aanleiding is om de vrouw langer vast te houden mocht zij na verhoor weer naar huis.

De Plakker (26-6-2013 om 22:56)
Erg voor die vrouw eerst haar moeder verloren en nu nog haar vriend die dacht waarschijnlijk straks mag ik ook in de vriezer ?? Ik vind wel dat hij eert met zijn vriendin had mogen praten in plaats van direct aangifte te moeten doen. beetje flauw
..... (26-6-2013 om 22:03)
Ze houdt zoveel van haar moeder dat ze haar niet kwijt wil en daarom heeft ze dit gedaan. Nadat haar moeder dood is gegaan wist ze waarschijnlijk niet wat ze moest doen. Gecondoleerd
Rob (26-6-2013 om 21:00)
Wat een tragedie voor deze vrouw die haar moeder blijkbaar niet los kon laten. 17 jaar door haar met veel liefde dag en nacht verzorgd, dat is niet zomaar iets ................... Veel sterkte ik hoop dat deze ""mantelzorgster"de goede hulp krijgt en ziek??? wat is ziek... ja ik denk dat hier meer achter zit , iemand dag en nacht verzorgen als dochter , doe dat maar eens na , zo dichtbij en met veel liefde dat is een enorme opgave geweest dat kan niet anders. Niet zo snel oordelen
Thera (26-6-2013 om 20:59)
Dapper van die vriend, enorm moeilijke situatie voor de vrouw die er blijkbaar veel moeite mee had op dat moment om het definitieve te kunnen plaatsen. Veel kortzichtige reacties weer oa van @Dave. Hoever ben je zelf 'normaal' als je gelijk aan fraude denkt zonder dat dit genoemd is.
T is wat (26-6-2013 om 20:57)
Zielig, sterkte voor deze dochter... Zij handelde in haar verdriet...
Triest (26-6-2013 om 20:44)
Ik denk dat we niet moeten oordelen.. Deze mevr heeft 17 jaar voor haar moeder gezorgd en heeft haar niet los kunnen laten... dat ze daarbij de verkeerde beslissing heeft genomen heeft ze gedaan uit wanhoop lijkt me.. Ik heb veel medelijden met haar en hoop dan ook dat ze de goede hulp krijgt