Flinke hoeveelheid drugs in auto

Toegevoegd: 25-10-2013, 16.44 uur

SCHORE - Woensdagnacht is een jonge Fransman tijdens een achtervolging van de weg geraakt. Hij vluchtte daarna een donker weiland in, maar werd door een politiehond gevonden. In de auto vonden agenten ongeveer 25 kilogram softdrugs.

Surveillerende agenten zagen rond 00.45 uur op de Oude Rijksweg in Kapelle een Franse personenauto rijden. De auto reed richting de Schoorse Zeedijk bij Schore en trok de aandacht omdat de auto op de linker weghelft terecht kwam.

De agenten besloten een controle uit te voeren. De bestuurder reageerde niet op het stopteken en ook niet op de daaropvolgende sirene en zwaailicht. Tijdens de achtervolging werden snelheden gehaald van rond de 130 kilometer per uur.

Na enkele bochten verloor de Fransman de macht over het stuur en raakte van de weg af. De bestuurder vluchtte snel uit de auto het weiland in, maar hij kon even later worden aangehouden. De bestuurder is 18 jaar en afkomstig uit Montigny en Gohelle in het Franse arrondissement Lens.

Hij is vandaag gehoord en zal maandag aan de rechter-commissaris worden voorgeleid. De drugs in de auto van de man zijn vermoedelijk hasj.

Remco (26-10-2013 om 08:51)
@K Bij aantreffen van drugs is het gebruikelijk dat het officieel onderzocht word naar wat het scheikundig gezien is. Iedere agent weet natuurlijk het verschil tussen wiet en hasj maar tot het NFI het onderzocht heeft blijft het 'vermoedelijk' Poedersuiker kan ook 'vermoedelijk' cocaïne zijn
Francois (26-10-2013 om 02:48)
Is dat balen na een lange rit vanuit het noorden van Afrika, of was het Frankrijk? :P @K, de politie gaat pas uit van het soort drugs na onderzoek door het lab welke definitief de stempel Hasj mag geven. Vandaar het woord "vermoedelijk". Dus niet dom maar slim en gebaseerd op feiten.
Bram (26-10-2013 om 01:04)
Dit Franse jongetje was zich duidelijk bewust van het feit dat hij in overtreding was. Dat is in ieder geval positief. Hopelijk heeft hij van dit voorval geleerd dat je in Nederland je niet alles kan permitteren. En kan oom agent je niet vinden, zijn hondje wel !
Frans (26-10-2013 om 00:55)
@K; Ja VERMOEDELIJK...er moet nog onderzoek op gedaan worden of het daadwerkelijk hasjish is...
DWNW (25-10-2013 om 18:07)
Goed gedaan oom agent!
K (25-10-2013 om 17:08)
25kg vermoedelijk hasjes?, is de politie nu zo dom dat ze het verschil tussen een groene gedroogde plant(wiet) of een plak geperste bruine harde plastic achtig iets(hasjes) niet ziet of ruikt? dan vraag ik me af hoeveel deze agenten gerookt hadden.