Wielrenner rijdt jongen omver in Sas van Gent

Toegevoegd: 08-09-2016, 14.42 uur

SAS VAN GENT - De politie doet onderzoek naar een botsing tussen een wielrenner en een 12-jarige fietser uit Sas van Gent. De jongen werd woensdag op de Westkade door de wielrenner omver gereden.

De jongen reed tussen 7.15 uur en 7.30 uur op het fietspad aan de Westkade. De wielrenner reed het slachtoffer van achteren aan en ging er vervolgens vandoor. De jongen liet hij gewond achter. De fiets van de jongen raakte ook beschadigd.

De politie is op zoek naar mensen die meer over het incident weten.

Steve (8-9-2016 om 20:43)
Wielrenners hebben maar één hersencel. De kunnen alleen zo hard mogelijk proberen te fietsen en voor de rest snappen ze geen ene zak van de verkeersregels. Ik fiets zelf ook heel veel (crosshybride) en hekel ook een pleurishekel aan deze randdebielen die alleen maar aan zichzelf kunnen denken. Je ziet het ook steeds meer bij de goede doelenfietstochten waar je steeds meer van deze kamikaze broekventjes tegenkomt. En het raar vinden dat mensen een hekel hebben aan wielrenners.
Brechtje (8-9-2016 om 19:59)
Aso! Sterkte voor de jongen! Waarom mogen wielrenners zo hard op een fietspad (en de weg)? Als ik met mijn brommer de max. Snelheid overtreedt ben ik mijn brommer kwijt! Meten we hier met twee maten?!
Erik (8-9-2016 om 19:51)
Doodmoei wordt je van de asociale wielrenners. Als idioten komen ze aangescheurd, vaak nog in groepjes..... Sta jij netjes voor het rode licht te wachten, denken zij, och het kan nog wel..... Zeg je er wat van, krijg je nog een grote bek op de koop toe. Ik stel voor dat de politie i.p.v. snelheidsovertreders in de auto, die (veel te) hardrijdende randdebielen op een racefiets eens te gaan controleren. Dacht trouwens dat er regels in de maak zijn (of misschien zijn ze er al) waarin staat dat je niet harder dan 30km op het fietspad mag. iedereen moet zich aan de verkeersregels houden, die die wielrenners ook. Of zijn zij soms "meer" dan de gewone fietser? En in dit geval, doorrijden na een ongeluk, opsporen en flink straffen, die eikel.....
A (8-9-2016 om 19:41)
Zoude eens een rijbewijs moeten instellen voor wielrenners ... aso lui zijn het .
Peter (8-9-2016 om 19:15)
Vind wielrenners moeten ze van de weg halen denken dat de weg van hun is leuk een sport maar de wereld is niet van hun zijn onbeschoft koop een bel en niet roepen he
manata (8-9-2016 om 18:14)
het zal weer eens geen waar zijn. asocialen denken dat heel de weg van hun is.