110 Snelheidsovertredingen in Zeeuws-Vlaanderen

Toegevoegd: 09-10-2023, 13.30 uur
110 Snelheidsovertredingen in Zeeuws-Vlaanderen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

TERNEUZEN – De verkeerspolitie heeft zondag een snelheidscontrole gehouden in Zeeuws-Vlaanderen. Er werden vier rijbewijzen ingevorderd.

De politie hield de controle tijdens het evenement ‘Zoute Grand Prix’. De politie maakte bij de controle gebruik van een videosurveillance. In totaal werden er 110 snelheidsovertredingen vastgelegd.

De politie heeft bij vier personen een rijbewijs ingevorderd. Er werden snelheden tussen de 133 en 157 km/uur bereikt. Ook werden 7 bestuurders betrapt op het rijden met een garagekentekenplaat.

Boon Heiligman (10-10-2023 om 18:40)
Hehehehhehe je kan precies zien wie er op de bon is geslingerd. Dat vind ik nou leuk. Goed werk politie!!!! Als het kon hielp ik voor niets! Ik ben oprecht zeer maar dan ook buitengewoon zeer tevreden met deze actie. Succes!!
s maniac (10-10-2023 om 00:04)
job (9-10-2023 om 19:30)
Zo is dat cashen bij de burger. Teringland geworden.Verboden voor volwassenen:) alleen nog gehoorzame kleuters.
Ad Jonkers (9-10-2023 om 16:06)
@Peter Hoe kun je een snelheidsovertreding vergelijken met voetbal-hooligans en klimaatidioten? Alle 3 straffen, daarmee ben ik akkoord. Maar ga geen appelen met peren op 1 hoop gooien! Als een bestuurder te hard rijdt dient deze gewoon beboet te worden of zelfs een rijbewijs kwijt te raken. Ze denken allemaal dat ze op een circuit rijden. Aanpakken die hap en niet zo zuinig ook. Dat die zogenaamde supporters en klimaatdrammers ook een hogere straf verdienen, dat ben ik met je eens.
Sjaak (9-10-2023 om 16:05)
Prima actie !!!! Ga ook maar eens meten op de Rooseveltlaan Terneuzen. Snelheden van boven de 100 km/uur zijn daar normaal , denken……de jeugdigen.
Peter (9-10-2023 om 14:47)
De politie heeft bij vier personen een rijbewijs ingevorderd. Er werden snelheden tussen de 133 en 157 km/uur bereikt. Tja dan vraag je er om. Maar nu even wat anders. De straffen die Ajax-’fans’ kregen opgelegd voor geweld tegen de politie tijdens de wedstrijd Ajax-Feyenoord waren belachelijk laag. Taakstraffen van tussen de 60 en 100 uur. Klimaatactivisten die de A12 bezet hielden kwamen er nog beter vanaf. Die kregen geen boetes, werden niet vervolgd dat terwijl deze overtreding € 390,00 kost zonder administratiekosten. 106 automobilisten zijn dus gewoon de klos en krijgen een boete thuisgestuurd en die andere 4 mogen voor de rechter verschijnen. Is het recht niet een beetje erg krom in Nederland? Zoek de verschillen.