Politie handhaaft samenscholingsverbod Krabbendijke

Toegevoegd: 30-12-2023, 23.32 uur

KRABBENDIJKE - Een flink aantal politieagenten heeft zaterdagavond in Krabbendijke het samenscholingsverbod gehandhaafd dat eerder die dag was ingesteld door de burgemeester van de gemeente Reimerswaal.

De politie kwam in actie nadat rond 21.30 uur brand was gesticht op de kruising van de Dorpsstraat met de Noordweg en de Johan Willem Frisostraat. Ter plekke stonden onder meer pallets in brand. Rondom het brandje hadden zich tientallen jongeren verzameld. Dit was een overtreding van het samenscholingsverbod dat sinds 14.00 uur door de burgemeester was ingesteld vanwege 'ernstige wanordelijkheden'.

Zeker tien politiewagens kwamen ter plekke en agenten hebben de jongeren met enige dwang weggestuurd. Er werden ook meerdere diensthonden ingezet. Voor zover bekend kwam het niet tot arrestaties. Toen rond 22.30 uur de meeste jongeren waren vertrokken, zijn de restanten van het inmiddels door de brandweer gebluste brandje opgeruimd.

Het samenscholingsverbod loopt nog tot zondagavond 23.00 uur.  Onder een samenscholing wordt volgens de gemeente in dit geval "een situatie verstaan waarbij drie of meer personen bijeenkomen en op nadrukkelijk bevel van de politie niet uiteengaan".

kees (1-1-2024 om 15:48)
o o o wat is er weer veel vernield zelfs drie keer brand gesticht (gewoon een paar pallets en een bloembak
Hondenbezitter (31-12-2023 om 17:21)
Is toch niet normaal. Ze doen het gewoon een dag eerder omdat het zondag niet mag van d.r clubje. Lekker de boel slopen lang leven de sgp daar gaat je belasting geld.maar wel een heel jaar d.r eigen druk maken over het dna van een hondendrol. Misschien bij de club eens dna af nemen weten ze volgend jaar gelijk de daders
A (31-12-2023 om 14:30)
Het zegt al genoeg waarom het vandaag zo rustig is op het dorp. Duidelijk wie er gister op het dorp stonden en de boel vernielden.
Jan (31-12-2023 om 14:02)
Het is ongelofelijk de ratten zijn weer lekker bezig. De politie had ze helemaal kapot mogen slaan.. Het zijn allemaal snotapen van een jaartje of 16.. en waar zijn de ouders?? Lekker op de bank mijn kindjes doen dat niet??? burgemeester weer bent u mee bezig kansloze actie..
Anoniem (31-12-2023 om 13:07)
Ik snap alle reacties,maar het is eigenlijk gewoon de schuld van de gemeente. Postbussen,pinautomaten e.d worden dicht gemaakt en een glasbak laten ze open!!!! Dus dat is een beetje dom van gemeente reimerswaal. En die brommers mogen van mij elk jaar blijven rijden dat is al 50 jaar traditie. En een samenscholingsverbod instellen dat vind ik persoonlijk te ver gaan. En nee ik ben niet van die kerk,en ik praat het niet goed,maar alles wat je als gemeente laat staan kun je verwachten dat er vuurwerk in gegooid wordt. Dus gewoon lekker samen in grote groepen vuurwerk afsteken op dorp. IK BEN VOOR.
Elbert Nieuwenhuijse (31-12-2023 om 10:29)
Ja best triest toch, op een gewone zaterdag middag even heel de boel terroriseren en op zondag zitten ze allemaal in Gods huis en zijn ze braaf. Ik hoop voor ze dat God ze eens goed toe spreekt vandaag in de dienst die ze allemaal schijnheilig bijwonen. Lang leve de gemeentelijke belasting, gaat weer omhoog zeker 2024