Man bekent brandstichtingen Groede

Toegevoegd: 07-08-2008, 22.03 uur
GROEDE - De politie heeft woensdagnacht een 18-jarige man uit Leiden opgepakt in verband met de twee branden op camping Groede. Hij heeft de brandstichtingen inmiddels bekend.

In de nacht van vrijdag op zaterdag brak er rond 03.00 uur brand uit in een toiletgebouw op de camping. Er raakten diverse auto's en tenten met roet bedekt en kampeerders van aangrenzende veldjes moesten worden geëvacueerd.

In de nacht van dinsdag op woensdag, rond 04.00 uur, brandde op dezelfde camping een partytent volledig uit. Een man, die de brand probeerde te blussen, werd met ademhalingsproblemen overgebracht naar het ziekenhuis.

De 18-jarige man uit Leiden heeft inmiddels bekend beide branden te hebben aangestoken. Hij is in verzekering gesteld. Waarom hij de branden heeft gesticht is niet bekend.

Zie ook:
- Gewonde bij brand in Groede (06-08-2008)
- Grote brand op camping in Groede (02-08-2008)

Kampeerster (8-8-2008 om 14:01)
Stuur deze man de bak in! Schandalig wat hij aangericht heeft! En dat nog in het hoogseizoen, stel je voor dat er een caravan in fik gevlogen zou hebben, met zo'n gasfles, dat ding zou meteen ontploffen! Het is maar goed dat ze hem te pakken hebben, voor dat hij nog meer zou aanrichten!
Fam Verstraten (8-8-2008 om 11:09)
Dan heb je wel lef. Op de camping zitten, brandstichten, 2x op 1 week. Ik heb daar geen woorden voor zulke mensen. Zo'n prachtige camping en mensen die alles in werking stellen om het weer draaiende te krijgen. Petje af voor de Fam van Damme.
Coby (8-8-2008 om 09:15)
Familie van damme sterkte in deze drukke tijd en dan weer vandalisme erbij allemaal extra werk en tijd. Maar de dader is gepakt.
E (8-8-2008 om 09:01)
Volledig aansprakelijk stellen voor de schade .
Anna (8-8-2008 om 08:46)
Wat zal dit een rust brengen op de camping.
Rob (8-8-2008 om 07:57)
Alle kosten op deze man verhalen, is ook een waarschuwing voor anderen die zoiets van plan zijn.