Jongeren gepakt voor brandstichting

Toegevoegd: 03-02-2009, 17.13 uur
'S-GRAVENPOLDER - De politie heeft de afgelopen dagen in totaal zes jongeren aangehouden wegens brandstichting in 's-Gravenpolder.

De 6 jongens, 15 en 16 jaar oud en allen afkomstig uit 's Gravenpolder, hebben bekend betrokken te zijn geweest bij de brandstichting in het in aanbouw zijnde pand aan het Klimopplein op 30 januari.

In het pand hadden de jongeren glaswol in brand gestoken. De schade aan het pand loopt in de duizenden euro's. Doordat getuigen de brand opmerkten en de brandweer alarmeerden kon meer schade voorkomen worden.

Een van de jongens is vrijdagavond al aangehouden, twee van hen werden zaterdagavond aangehouden en de andere drie maandagochtend. Drie van hen zijn al voorgeleid voor de kinderrechter. De resterende drie jongens volgen vandaag.

Ik (5-2-2009 om 09:17)
Welke jongenlui haalt er geen kattekwaad uit de brand viel heel erg mee de vlammen kwamen tot je knieen daar kan niemand gewond door raken. Anderen mensen doen stiekem dingen die niet door de beugel kunnen maar deze jongenlui komen er eerlijk voor uit ze zijn niet stiekem en doen nooit iets stiekem
Ik (5-2-2009 om 09:15)
Deze jongens worden thuis absoluut niet kort gehouden thuis is voor deze jongens juist de hangplek ze komen er altijd met z'n allen snacks eten en gezellig discusseren.
Ikku (4-2-2009 om 20:38)
Bekende , of het nu ver weg was of dichtbij ,goedkoop of duur ,ten eerste hebben ze daar niets te zoeken , ten tweede weet ik heel erg goed dat ze wel heel erg kort gehouden worden thuis en dan buiten heel erg stoer en kompleet uit hun naad gaan Ze zijn mij iets te bekend.
Bekende (4-2-2009 om 20:23)
Ja wie doet nou zo iets stoms!! kan je verw8ten dat je dan opgepakt wordt!
Bekende (4-2-2009 om 18:09)
Ikku (4-2-2009 om 09:16)
Laat ze er zelf voor opdraaien ,maar of het zal helpen . Ken ze ook , zeggen netjes gedag , maar wat of er soms allemaal uit hun mond rolt is niet bepaald netjes te noemen.Waarschijnlijk stoer en rottig doen , omdat we thuis kort gehouden worden.Maar dit loopt de spuigaten uit.