1 file van totaal 3 km

NMa akkoord met fusie ziekenhuizen

Toegevoegd: 25-03-2009, 16.51 uur
MIDDELBURG - De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) gaat onder strikte voorwaarden akkoord met de fusie tussen het Ziekenhuis Walcheren en de Oosterscheldeziekenhuizen. Dat is zojuist bekend gemaakt.

De NMa vindt dat de fusie nodig is om de kwaliteit van de noodzakelijke basisziekenhuiszorg in Midden-Zeeland te waarborgen. De instantie heeft wel diverse voorwaarden gesteld. De NMa zal daar naar eigen zeggen samen met de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) nauwgezet om gaan controleren. De ziekenhuizen gaan daarmee akkoord, aldus de NMa.

Lees het hele artikel op Zeeuwseregio.nl. Zie ook: 'Walcheren krijgt basisziekenhuis'.

WALCHENAAR! (26-3-2009 om 15:05)
Walchenaren hebben recht op zorg maar we willen toch allemaal de beste zorg? Als we moeten kiezen: matige zorg in Zeeland en voor veel(!) gezondheidsproblemen de provincie uit, of topzorg in Zeeland en voor veel minder de provincie uit? Aanrijtijden geen probleem, extra ambulances + ic op walcheren
LP (26-3-2009 om 13:05)
Waarom gaan veel mensen naar een ziekenhuis ver weg? omdat 'de kwaliteit' daar beter zou zijn ? Daarom moeten we hier goede kwaliteit houden dan hoeven we maar een klein stukje verder te rijden!
Middelburger (26-3-2009 om 12:03)
Eindelijk! Wanneeer gaan we het eens hebben over de kwaliteit van de zorg? Dat is toch belangrijker, als de locatie! In mijn kennissen kring blijft er niemand voor behandeling in Zeeland!!!!
Liekjep (26-3-2009 om 11:14)
Fusie ok maar dan wel met behoud van 2 ziekenhuizen. geen gedonder met personeel en de inwooners.
M. (26-3-2009 om 10:55)
Werkelijk om ziek van te worden. Waar denken ze al het personeel van daan te gaan halen? Want het ziekteverzuim onder personeel zal drastisch omhoog gaan!
Eremges (26-3-2009 om 09:29)
Een hoofdziekenhuis in het uiterst DECENTRAAL gelegen Goes - ten oosten woont slechts 15% van de 215.000 inwoners die Midden-Zeeland (= WalcherenBevelandBeveland) telt - zou natuurlijk te gek voor woorden zijn. De enige juiste plaats is Middelburg-Oost (Mortiere/Arnemuiden)