NMa akkoord met fusie ziekenhuizen

Toegevoegd: 25-03-2009, 16.51 uur
MIDDELBURG - De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) gaat onder strikte voorwaarden akkoord met de fusie tussen het Ziekenhuis Walcheren en de Oosterscheldeziekenhuizen. Dat is zojuist bekend gemaakt.

De NMa vindt dat de fusie nodig is om de kwaliteit van de noodzakelijke basisziekenhuiszorg in Midden-Zeeland te waarborgen. De instantie heeft wel diverse voorwaarden gesteld. De NMa zal daar naar eigen zeggen samen met de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) nauwgezet om gaan controleren. De ziekenhuizen gaan daarmee akkoord, aldus de NMa.

Lees het hele artikel op Zeeuwseregio.nl. Zie ook: 'Walcheren krijgt basisziekenhuis'.

RS (25-3-2009 om 20:24)
Echter het geld en de bonussen zullen al wel verdeeld zijn om in Goes te gaan fuseren, de overheid en de zorgmanagers kijken niet waar zorg nodig is, maar kijken puur naar geld en het liefst naar hun eigen geld.
RS (25-3-2009 om 20:23)
Was te verwachten deze beslissing. Overigens kijkt de NMa alleen maar of een fusie wenselijk is en geeft het geen donder om de lokatie. hierover valt dus nog steeds te twisten.
Kj (25-3-2009 om 20:01)
Zeker een bevelander
Appels (25-3-2009 om 20:00)
Totdat uw kind, partner, vriendin etc ligt te bevallen op de vluchtstrook omdat het Goes geen plek heeft!!!!
T Bos (25-3-2009 om 19:57)
Jij woont vast niet op Walcheren, vraag me af of je ook zo enthousiast had gereageerd als men besloten had voor de locatie Vlissingen of Middelburg te kiezen. Het gezeur zal wat mij betreft nog lang niet ophouden!
Tom (25-3-2009 om 19:43)
Tis wel leuk de reactie dat het gezeur uit walcheren eens op moet houden. Ik hoop nooit voor degene die dit schreef dat hij vanuit Domburg naar het ziekenhuis in Goes moet worden vervoerd. Wat wordt de volgende stap ziekenhuis Goes dicht en dan maar voor hulp naar B op Zrijden.