1 file van totaal 2 km

Vrouw overleden na ongeluk Kortgene

Toegevoegd: 01-02-2010, 08.50 uur

De video wordt ingeladen...

KORTGENE - Het slachtoffer dat vanmorgen zwaargewond raakte bij het ongeluk op de Kortgeenseweg in Kortgene is overleden. Dat heeft de politie bekend gemaakt.

De 60-jarige vrouw uit de gemeente Noord-Beveland reed rond 07.50 uur op haar fiets over de Kortgeenseweg. Hier werd zij aangereden door een automobiliste die op dezelfde weg reed. Omstanders hebben de vrouw gereanimeerd. De gewonde is met een traumahelikopter overgebracht naar het ziekenhuis in Rotterdam. Daar overleed ze later vandaag, aldus de politie.

De automobiliste was een 24-jarige vrouw, eveneens afkomstig uit de gemeente Noord-Beveland. Zij raakte voor zover bekend niet gewond. De politie heeft de bestuurster van de auto meegenomen naar het politiebureau.

De brandweer assisteerde bij het ongeluk. De politie is ter plekke enige tijd bezig geweest met technisch verkeersonderzoek. De weg was daarom afgesloten.

Hennie (1-2-2010 om 17:35)
Dat soort wegen blijven levensgevaarlijk. Vooral bij (te) hoge snelheden en waarom??
Marco fiets (1-2-2010 om 17:30)
Ik wens de familie heeft veel sterkte, vind het heel erg.
Fiets (1-2-2010 om 16:56)
@ C: Nee, dat is geen fietsstrook. Optisch wordt de weg smaller gemaakt, maar alle weggebruikers mogen daar rijden. Je zult wel moeten als je een tegenligger tegenkomt. Grootste probleem is de snelheid. Pas je snelheid aan op dit soort wegen, en zeker bij minder zicht. Sterkte voor alle betrokkenen
T. V. (1-2-2010 om 16:18)
Geweldig, steeds vaker lees je dat omstanders gereanimeerd hebben. Dit kan levens redden.. ik vind een verplicht eerste hulp of in ieder geval reanimatie + gebruik AED cursus voor iedereen! Dat redt levens... Verder sterkte aan de familie en beterschap voor de vrouw.
Stan (1-2-2010 om 14:07)
Tja de traumaheli boven je dorp hoor je niet graag. Mag er nu eindelijk een fietspad komen? Sterkte allemaal.
Willy (1-2-2010 om 12:17)