Wielrenner gewond Rilland

Toegevoegd: 24-04-2011, 13.24 uur - Update: 25-04-2011, 16.58 uur
De opgeroepen traumahelikopter werd niet meer ingezet.
© Foto: Cornelie Smallegange
RILLAND - Op de kruising Oude Rijksweg-Oesterdam is zondagmorgen rond 11.00 uur een 63-jarige Belgische wielrenner geschept.

Een 63-jarige motorrijder uit Bavel reed over de Oude Rijksweg toen ter hoogte van de kruising met de Oesterdam plotseling een wielrenner de weg overstak. Hij probeerde die nog te ontwijken maar dit mislukte en de fietser kwam ten val.

Twee ambulances kwamen ter plaatse omdat in eerste instantie werd gedacht aan hersenletsel. Ook de traumahelikopter uit Rotterdam werd gealarmeerd. Toen de ambulancedienst ter plekke kwam, bleek dat de inzet van het mobiel medisch team niet nodig was.

Het slachtoffer had een dik oog en wat schrammen en werd ter controle overgebracht naar het ziekenhuis in Bergen op Zoom.

Ell (25-4-2011 om 08:22)
Wat een fijne reacties weer. Alle wielrenners zijn weer asociaal. Zullen we de motorrijders er ook direct bij pakken! Ben ik blij dat ik het allebei doe. Leer toch eens een beetjje aardig voor elkaar te zijn.
Mar (25-4-2011 om 06:39)
Ik zie wel vaker wielrenners gewoon over de (auto)weg rijden; in een groepje of alleen. En idd zonder richting aangeven afslaan e.d. Weet iemand hoe dat zit? Mogen ze daar rijden?
AvdD (24-4-2011 om 23:33)
Gaan we de hele discussie uit de PZC van afgelopen week herhalen? We weten nu wel dat er door groepen toerfietsers soms overlast wordt veroorzaakt. Maar als je zo weinig weet over de toedracht als in dit geval is terughoudendheid op zijn plaats. Misschien reed de automobilist wel veel te snel!!
Jacco (24-4-2011 om 23:10)
Jammer dat jullie weer iedereen over 1 kam scheren...........
Giant (24-4-2011 om 22:47)
Rien, je hebt gelijk, alleen de heren wielrenners moeten goed beseffen hoe kwetsbaar ze zijn. helaas worden automobilisten verantwoordelijk gesteld! Misschien eens voor die stoere mannen van wegmisbruikers of blik op de weg om hier eens aandacht aan te besteden??
Anoniem (24-4-2011 om 19:32)
Ik ben het helemaal mee eens, soms rijden ze zo asociaal en denken ze dat de hele weg van hun is en als je ze een beetje ophoudt krijg je nog een grote mond.