Politiekosten voor rekening evenementen

Toegevoegd: 30-06-2011, 17.20 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - De politiekosten voor incidentele, commerciële evenementen met een vergunningplicht zoals het Zeeuwse Concert at Sea zullen worden doorberekend aan de organisator.

Dit blijkt uit een wetsvoorstel van minister Opstelten van Veiligheid en Justitie dat donderdag voor advies naar verschillende instanties is gestuurd, zoals de politie, gemeenten, de Vereniging van Evenementenmakers en de KNVB.

Opstelten wil dat organisatoren zelf meer maatregelen treffen, waar-door de druk op de politiecapaciteit verminderd wordt. In 2009 kostte de handhaving van evenementen de politie circa 490.000 mensuren.

Peter Demesmaecker (1-7-2011 om 01:34)
Kosten niet dorberekeken, straks moet men nog gaan betalen voor te melden dat er een inbrker rondloopt. Politie is een dienstverlening en geen commeviele bedrijf , en heeft meer bevoegdheden dan beveiligers of stewwarrds gr Peter
BM (30-6-2011 om 17:41)
Helemaal gelijk anders kan er niet maar een evenementen meer door gaan . dan zijn alle dorps/en grote evenementen voorbij.
Suzanna (30-6-2011 om 17:26)
Als ze dat dan ook voor de voetbal beveiliging gebruiken zeg ik: JA