Nepcollectant aangehouden

Toegevoegd: 09-09-2011, 21.29 uur
OOST-SOUBURG - Vrijdag om 16.15 uur is in de Diezestraat in Oost Souburg een 32-jarige man uit die plaats aangehouden.

De man was aan het collecteren maar had daarvoor geen vergunning en op de collectebus zat geen zegel.Hij verklaarde dat hij een paar weken geleden de collectebus had gevonden en een extraatje wilde verdienen.

De collectebus met inhoud is in beslaggenomen en de man is meegenomen naar het bureau.

H. Winkel (10-9-2011 om 13:14)
Die zag ik vast bij het pinautomaat van de ABN in Goes liggen van de week, er zat een soort plakband van volgens mij de darmstichting op ? duizenden mensen moeten hem hebben zien liggen bij de ingang van de goesse poort.
Money for nothing (10-9-2011 om 13:05)
Ik ging er vanuit dat de collecterende instanties toch op zijn minst de aantallen collectebussen wel zou bijhouden en zou merken als er 1 mist, leeg of boordevol, dat weten ze dus blijkbaar ook al niet. het is voor mij klaar met de collectanten, basta ! finito ! sorry maar dit kan echt niet !
Heitje (10-9-2011 om 12:16)
Ik zag eergisteren ook al een lege collectebus rondslingeren in goes, bij een pinautomaat nog wel, (staat op camera) ik snap niet dat men die dingen laat slingeren, de collecterende instantie zou daar toch zorgvuldiger mee om moeten gaan. SCHANDE gewoon, ze krijgen van mij niets meer.
Collectant (10-9-2011 om 12:05)
Snap jullie reactie, maar in kleinere plaatsen waar meestal dezelfde mensen komen en ouderen opeens met een vreemde en vooral een man van 32 die collecteren meestal niet. Voor 'ik doe niet meer mee' een collectant om half 10, dat mag niet eens. Tussen 16 en 20 u ten leste. Waarschuwingen genoeg..
Ik doe niet meer mee. (10-9-2011 om 11:30)
Collectanten aan de deur vind ik zo wie zo al een verschrikking. Ik kreeg er vorige week om half 10 nog 1 aan mijn deur. Honden blaffen en een hoop onrust in huis. En dan ook nog nep collectanten? Nu de bel er uit, lekker rustig.
Golf GTI (10-9-2011 om 09:48)
@Collectant: Dat is dus dikke onzin he!! Heb nu ondertussen al weet ik veel hoeveel verschillende personen aan de deur gehad, die collecteerde. En aangezien de man verklaarde de bus gevonden te hebben is de kans groot dat er gewoon een sticker met het doel opzit...Mja zielig is het wel!!!