Dieren dood door verwaarlozing

Toegevoegd: 19-06-2012, 17.29 uur
De eigenaren van de dieren zijn inmiddels opgespoord.
© Foto: Politie Zeeland
WESTDORPE - In een woning in Westdorpe zijn vorige week enkele dode dieren aangetroffen. Ze overleden als gevolg van uitdroging door verwaarlozing. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

De dode dieren werden gevonden naar aanleiding van een melding van stankoverlast bij de gemeente Terneuzen. Door de dierenpolitie werd in een hondenhok in de schuur de overblijfselen gevonden van een dode hond.

Uit onderzoek is volgens de politie gebleken dat er twee honden zouden moeten zijn. Het is onbekend waar de tweede hond is gebleven. Volgens de politie is het mogelijk dat de ene hond de andere heeft opgegeten. In de achtertuin werden in een konijnenhok de restanten van zeven cavia's aangetroffen.

De woning was niet bewoond. Uit navraag bleek dat de voormalige bewoners, twee vrouwen van 24 en 42 jaar, eind november vorig jaar waren verhuisd naar een woning in België met achterlating van alle huisdieren. Sindsdien is er niet meer voor de dieren gezorgd.

In opdracht van de gemeente zijn de dode dieren afgevoerd en is de schuur door een ongediertebestrijder behandeld. Inmiddels hadden de voormalige bewoners gehoord dat ze gezocht werden door de politie en meldden ze zich dinsdagmiddag op het politiebureau in Terneuzen. Daar werden ze, in overleg met de officier van justite, gelijk aangehouden.

Na het afleggen van een verklaring zijn ze met een dagvaarding op zak weer in vrijheid gesteld. Zij zullen binnenkort moeten verschijnen voor de rechtbank. Ook zullen ze de rekening gepresenteerd krijgen van de schoonmaakkosten die de door de gemeente zijn gemaakt.

Mar (20-6-2012 om 16:54)
Na het lezen van het bericht en de reacties daarop kan ik alleen maar de reactie van J. onderstrepen: "Er zijn momenten dat je jezelf schaamt voor je eigen soort. Dit is zo''n moment." Gelukkig zijn er tot nu toe slechts 3 reacties waarop dit citaat van toepassing is...
Will (20-6-2012 om 16:27)
Pietlullig gedoe zie ik tussen die berichten staan nou ze zouden jullie beter effe wat maanden in een hok zonder eten en drinken steken geweten loze mensen
Willem (20-6-2012 om 16:01)
Ik hoop dat ze allebei een flinke straf krijgen van de Rechter,en dat hij ze verordelen tot een celstraf SAMEN MET DE OVERLEDEN dieren in hun cel,dan kunnen ze eens nadenken,over hun mishandelingen t.o.v. deze dieren.En verder nooit geen huisdieren meer houden,dat kan de dierenpolitie controlen !!!
N. Obrie (20-6-2012 om 15:40)
En waar is de dierenbescherming in dit hele verhaal? Want die waren schijnbaar toendertijd ook ingeschakeld, en die zeiden dat de beestjes goed zaten bij hen!!! Dussssssssss niet!!!!!!!!!
B. Vervaet (20-6-2012 om 15:34)
Wat een rare reactie van G. Klop, dit slaat werkelijk als een vlag op een modderschuit. Je hoeft echt geen dierenvriend te zijn om dit erg te vinden. En dan zo een reactie wees blij dat het geen kind was, tuurlijk maar een dier is net zo erg!! Deze 2 vrouwen moeten gewoon zwaar gestraft worden.
Oostdijk (20-6-2012 om 15:30)
En hadden de buren geen sterke schoenen om een duer in te trappen of eventueel een kijkje te nemen