1 file van totaal 6 km

Pinpasdief krijgt 10 maanden cel

Toegevoegd: 30-08-2012, 16.57 uur

MIDDELBURG - Een 20-jarige vrouw, die zich sinds haar twaalfde bezighoud met zakkenrollen is donderdag door de rechtbank in Middelburg veroordeeld tot een gevangenisstraf van tien maanden plus nog eens vier voorwaardelijk als stok achter de deur. Ook krijgt zij reclasseringstoezicht en moet 2.777 euro schadevergoeding betalen.

De vrouw, die verdacht werd van 21 gevallen van zakkenrollerij, hoorde twee wekengeleden twintig maanden cel tegen zich eisen. Van de 21 gevallen van zakkenrollerij achtte de rechtbank er veertien bewezen.

Haar 33-jarige vriend, die verdacht - en schuldig werd bevonden - aan zes gevallen kreeg een celstraf van acht maanden waarvan twee voorwaardelijk plus het betalen van een iets lagere schadevergoeding opgelegd. Tegen hem was acht maanden cel gevorderd.

Bij de kassa van een supermarkt waren voornamelijk oudere mensen uitgezocht. Ze keken welke pincode er werd ingetoetst, vervolgens werd er tegen de mensen aangelopen of geduwd en thuis gekomen ontdekten de slachtoffers dat niet alleen hun portemonnee met pas was verdwenen, maar ook hun bankrekening was geplunderd.

Twee weken geleden becijferde de officier van justitie dat de vrouw op die manier zeker honderdduizend euro per jaar bij elkaar rooft. Belastingvrij.

Zie ook:
- Opsporingsberichten
- 'Pinpasdief 20 maanden in cel (16-08-2012)'
- Arrestatie in zaak beroving Agrimarkt (10-08-2012)
- Vrouw verdachte in meerdere zaken (05-06-2012)
- Verdachte laffe beroving opgepakt (14-05-2012)
- Laffe diefstal in Opsporing Verzocht (16-04-2012)
- Bewakingsbeelden diefstal Vlissingen (07-03-2012)
- Politie verspreidt foto pinpasdieven (15-02-2012)

Nn (31-8-2012 om 12:18)
Alles laten terug betalen .Laat ze er maar flink voor boeten. Ik denk ,als ze uit de bak komt dat ze er weer zo mee verder gaat .Als ze inderdaad dat kleine bedrag moet betalen. zo schieten we er nog niets mee op.
Martijn (31-8-2012 om 04:53)
Doodstraf!!! terug in de tijd!!! ophangen is ook een mooie optie!
Cokkie (30-8-2012 om 22:38)
2777 , het lijkt wel een geluksgetal ;) Het stokje achter de deur is wlel erg kort .
Bezorgde burger (30-8-2012 om 21:21)
Ze is al sinds haar 12de bezig met zakkenrollen. tel uit wat ze eigenlijk bijelkaar heeft gerolt. nee zij verdiend een veel zwaardere straf. laat die meid maar flinke werkstraf krijgen en het geld persoonlijk terugbrengen bij de mensen die ze bestolen heeft , kijken of dat wat schaamte brengt
Correctie (30-8-2012 om 20:50)
@Willem ... niet 10 mnd waarvan 4 voorwaardelijk, maar 10 plus 4 ! Maar okee, ik ben met je eens, het is niets vergeleken met het becijferde resultaat. Voor mij had het ook 10 mnd per bewezen geval mogen zijn.
Willem (30-8-2012 om 18:05)