Dodelijk ongeval bij wegwerkzaamheden

Toegevoegd: 08-10-2013, 11.43 uur - Update: 09-10-2013, 11.03 uur
RITTHEM - Bij wegwerkzaamheden aan de Ritthemsestraat in Ritthem is vanochtend een man om het leven gekomen. Dat heeft de politie bevestigd.

Het ongeluk gebeurde rond 10.20 uur in de buurt van de munitie-opslagplaats bij het Ritthemse bos. Op het fietspad tussen de Zandweg en de Schorerpolderweg wordt tot en met vrijdag gewerkt aan het asfalt.

De brandweer, een ambulanceteam en een traumahelikopter werden opgeroepen, maar al snel bleek dat het slachtoffer, een 37-jarige Amsterdammer, ter plekke was overleden. De werkzaamheden zijn direct stilgelegd in afwachting van onderzoek door de arbeidsinspectie en de politie.

Volgens de politie was het slachtoffer ter plaatse bezig met de werkzaamheden en raakte hij door onbekende oorzaak bekneld tussen een asfaltfreesmachine en de oplegger van een vrachtauto.

Vanwege de werkzaamheden was de weg al volledig afgesloten. Het verkeer heeft dan ook geen extra hinder ondervonden van het ongeluk.

E (8-10-2013 om 15:02)
Wat verschrikkelijk!!! voor alle betrokken heel veel sterkte toegewenst om dit te verwerken!!!
K (8-10-2013 om 12:48)
Krijg dit verschrikkelijke nieuws maar thuis, sterkte voor de collega's, fam