Leerlingen bedreigd via Instagram

Toegevoegd: 08-10-2013, 22.38 uur
VLISSINGEN - De leerlingen van groep 8b van de christelijke basisschool De Wissel uit Vlissingen die ernstig zijn bedreigd, kregen die bedreigingen door via Instagram. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

Via Instagram, eigendom van Facebook, kunnen foto's en video's via mobiele apparaten worden uitgewisseld. Door middel van deze 'sociale' app zijn volgens de politie schokkende foto's en teksten gestuurd naar leerlingen van de groep. De scholieren zouden met de dood zijn bedreigd. Er werden ook namen van enkele leerlingen genoemd.

Vanavond waren voor ouders van alle leerlingen van De Wissel besloten bijeenkomsten georganiseerd in de naburige kerk De Schaapskooi. De ouders kregen uitleg en konden ook zelf vragen stellen.

Volgens de politie zijn er circa 250 mensen op de bijeenkomsten afgekomen. Bij de bijeenkomsten waren de Vlissingse burgemeester, de officier van justitie, een leidinggevende van de politie en medewerkers van GGD en slachtofferhulp aanwezig.

De bedreiging werd zaterdag bekend bij de politie. Toen deed de school aangifte. De afgelopen dagen hebben rechercheurs de leerlingen en hun ouders gesproken. Maandagavond zijn de ouders van beide schoollocaties via de e-mail op de hoogte gesteld van de anonieme bedreigingen.

De politie en het Openbaar Ministerie zijn op zoek naar degene die de bedreigingen heeft geuit. De dader is nog niet gevonden. "Het zou een zeer misplaatste grap kunnen zijn, maar ook is niet uit te sluiten dat de bedreiging serieuzer van aard is. Daarom wordt door de recherche onderzoek gedaan", zo laat de politie vanavond weten.

Basisschool De Wissel heeft in Vlissingen twee locaties, namelijk het hoofdgebouw aan de Flamingoweg en een nevenvestiging aan de Keiweg. Op de school zitten ongeveer 450 leerlingen.

Zie ook:
- Leerlingen basisschool bedreigd (08-10-2013)

Patrick (9-10-2013 om 11:08)
Mensen hou je domme opmerkingen voor jezelf aub Het gaat er niet om of sociale media wel of niet asociaal is of wat dan ook! Het gaat erom dat er iets gebeurt wat echt niet kan. zwaar triest, en ik zou persoonlijk mijn kind thuis houden of naar een andere school brengen to die idioot is opgepakt!
Gast (9-10-2013 om 09:46)
Die gene die dit op zijn geweten heeft is echt wel ziek in zijn hoofd. Hij of zij moet gepakt en gestraft worden van kinderen blijf je met je tengels af
Normen Boontjes (9-10-2013 om 09:21)
Zet i.d.d.maar dikke aanhalingsteken bij "sociale" media. want het is afstandelijk, onpersoonlijk en dus Asociaal per definitie. en natuurlijk hebben die nette brave kindertjes helemaal niets zelf uitgelokt, want dat is natuurlijk ondenkbaar, toch ?!
Jp (9-10-2013 om 08:01)
Leuk he?internet ,domme telefoontjes...social media word een gevaarlijk iets....of was het nou a .social media