Vuurwapen aangetroffen bij drugsdealer

Toegevoegd: 29-11-2013, 15.25 uur - Update: 29-11-2013, 15.43 uur
Door: Rolf de Feijter

VLISSINGEN – Vanmorgen rond 09.30 uur zag een motoragent in de Hobeinstraat in Vlissingen een mogelijke drugsdeal tussen twee personen plaatsvinden. Hij besloot de betrokken mannen te controleren.

Een van hen, een 38-jarige inwoner van Vlissingen, betaalt op dat moment een 22-jarige inwoner van die plaats, die zittend op een scooter naast hem staat. Van deze laatste is bij de politie bekend dat hij eerder in drugs handelde en daarom besluit de agent de heren te controleren.

Terwijl de motoragent de twee mannen aansprak kreeg hij assistentie van twee andere politiemannen. Op het moment dat zij de 22-jarige verdachte vroegen wat hij bij zich had, gaf deze plots gas en wilde er vandoor gaan. Daarbij reed hij een van de agenten aan. De verdachte raakte daardoor uit balans en belandde tegen een muur. Hij werd alsnog aangehouden.

Toen de agenten in de tas van de verdachte keken vonden zij niet alleen drugs en een hoeveelheid contant geld, maar ook een vuurwapen. Beide mannen werden aangehouden en naar het politiebureau gebracht.

Arie (1-12-2013 om 15:57)
@Job Een symptoom van cocaine gebruik is achterdochtig zijn. ;-)
Onzin@natascha (1-12-2013 om 13:30)
Waarom gebruikers straffen? Omdat het verboden is daarom! Het is troep, kijk wat het met mensen doet welke junk is er beter van geworden? Al die opmerkingen altijd over de politie, het is hun beroep net als iemand anders bij de bakker werkt. Je bent niet ineens superman als je bij de politie gaat.
Jop (30-11-2013 om 10:57)
En de helft van de coke maar binnengebracht. De andere helft door de corrupte agenten door verkocht of zelf opgesnoven. Ik vertrouw politie en justitie totaal niet. Hoeveel agenten niet verslaafd zijn aan drank en drugs.
Tijden veranderen (30-11-2013 om 06:52)
Toen ik 15 jaar geleden in de hobeinstraat kwam wonen was het een relatief rustige en leuke straat. Nu heb ik twee kinderen en waar komen die in terecht? Gewapende drugsdealers, schietpartijen, vechtpartijen, fietsendieven, pandjesverhuur en pas geleden nog een weetkwekerij ontmanteld. Slecht...
Franky (30-11-2013 om 00:37)
Heeft verder niets met het slappe averechtse softdrugs beleid te maken, alhoewel het een het ander wel aansteekt. Er was ooit een richtlijn voor 3 maanden cel bij bezit van een doorgeladen vuurwapen. Politie doet zn werk wel, hopelijk het OM en rechtelijke macht ook.
Lijntje (29-11-2013 om 22:51)
Nou coke is echt niet goedkoop hoor, dure hobby. Zal wel speed geweest zijn.