Auto kwijt na wilde achtervolging Vlissingen

Toegevoegd: 20-01-2014, 10.53 uur - Update: 21-01-2014, 09.35 uur

VLISSINGEN - Een 45-jarige automobilist is voorlopig zijn personenauto kwijt. Hij werd opgepakt na een achtervolging. Volgens de politie vertoonde de man roekeloos rijgedrag. Het rijbewijs van de man was al sinds november 2013 geschorst.

Kort na middernacht kreeg de politie een melding dat de Middelburger toeterend over de Hogeweg in Vlissingen reed. Agenten zagen hem kort daarop rijden over de Bonedijkelaan en gaven hem een stopteken. Daaraan voldeed hij niet en de man reed met hoge snelheid weg. Hij haalde binnen de bebouwde kom snelheden van 140 kilometer per uur en verdween uit het zicht.

Een klein uur later werd de bestuurder met zijn auto teruggevonden op de Aagje Dekenstraat. Hij bleek onder invloed van alcohol te zijn. Bij en fouillering werd een blokje cocaïne gevonden. Op het bureau blies de man een waarde van 540 ug/l. Zijn auto is in beslag genomen.

De politie maakt proces-verbaal op voor rijden onder invloed, rijden met geschorst rijbewijs en poging doodslag. Dat laatste punt is volgens de politie toegevoegd vanwege het rijden met hoge snelheden door een woonwijk.

Trudie (20-1-2014 om 14:14)
rijbewijs nooooooit meer teruggeven
loes (20-1-2014 om 13:59)
ik vond dit goed werk vd politie, zo iemand geeft overlast en hinder en allerbelangrijkste een gevaar. Als je niks verkeerds doet en gewoon normaal gedraagt, heb je niks met ze te doen, (politie) het zijn gewoon mensen net als jij en ik, die hun werk doen, hun brood verdienen, het is aan justitie en rechters wat die beslissen, de politie mag daar niet over beslissen, ook willen ze dat sommige lang achter gesloten deuren blijven.als je hier niet tevreden bent in nederland, kun je overwegen te gaan emigreren, niemand die je tegen houdt als je denkt het beter te kunnen hebben elders.
jan (20-1-2014 om 13:22)
Ik zie hier in dit verhaal niks van belemmering ??? Hoop alleen dat de rechter de aanklacht poging tot doodslag serieus neemt.
walter (20-1-2014 om 12:41)
wat de politie ook doet, het is nooit goed, pakken ze inbrekers of iemand die nog boetes moet betalen is het niet goed,doen ze niks, dan is het ook niet goed
j v d velden (20-1-2014 om 11:39)
Ik vind dat de politie veel te veel belemmerd wordt in haar werkzaamheden en te veel bekritiseerd wordt. Als je niets verkeerd doet heb je ook gelast van ze!