Brandweerwedstrijden Arnemuiden

Toegevoegd: 14-03-2015, 22.53 uur
De brandweerwedstrijden in Arnemuiden.
© Foto: Rens Marijs
Door: Manfred Berrevoets

ARNEMUIDEN - Zaterdag vond in Arnemuiden de eerste provinciale brandweerwedstrijd van 2015 plaats.

Het organiserende korps Arnemuiden had een scenario bedacht waarbij een persoon onder een giek terecht was gekomen en bekneld zat. Zijn collega had een klap gehoord en vervolgens de hulpdiensten ingeschakeld. Taak aan de deelnemende ploegen om het slachtoffer zo snel en veilig mogelijk onder de giek vandaan te krijgen.

Was het slachtoffer eenmaal bevrijd en de ploeg aan het inpakken kwam de collega van het slachtoffer volledig in paniek aanrennen en schreeuwde dat de frietpan met vis in zijn boot in brand stond. Deze was hij door alle consternatie rondom het ongeval vergeten. De deelnemende ploeg moest dus snel omschakelen van een hulpverenlening naar een brandbestrijding.

De ploeg uit Kruiningen kwam als beste uit de bus, gevolgd door brandweer Borsele met de tweede plaats, en de post 's-Heer Arendskerke met de derde plaats.

Gefeliciteerd (15-3-2015 om 11:50)
Gefeliciteerd post Kruunigen met de 1e plaats!