Boetes voor illegaal zeegroenten snijden

Toegevoegd: 21-06-2015, 12.36 uur

RILLAND - De politie en de RUD (Regionale Uitvoeringsdienst) hebben de afgelopen weken al zo'n acht keer bekeurd voor het illegaal snijden van zeegroenten in de omgeving van de Oesterdam bij Rilland.

Zonder vergunning of ontheffing is het niet toegestaan om zeegroenten zoals lamsoor en zeekraal te snijden. Daarnaast is er ook bekeurd voor het betreden van beschermde natuurgebieden in dezelfde omgeving.

Verder zijn er mensen bekeurd die wel een vergunning hadden maar in beschermd natuurgebied aan het snijden waren. In totaal is al zo'n 20 kilo zeegroenten in beslag genomen.

albert (21-6-2015 om 23:29)
@jan Het beveiligingsbedrijf op de Oosterscheldekering doet niks aan illegaal zeebaars vissen vanaf de zeekering omdat ze bedreigd worden als ze er wat van zeggen. Deze vissers zijn vaak ook bewapend. Die laten zich niet zomaar wegsturen door een beveiliger als je ziet wat ze per keer zwart bijverdienen voor een paar wilde zeebaarzen.
René (21-6-2015 om 21:38)
wat zullen de politie en rud trots zijn, laat ze echte boeven gaan vangen. vroeger liep iedereen in de schorren en sneed een maaltje zeekraal; ook toen waren daar vogels, die vlogen ook toen op en kwamen ook toen weer terug, maar nu kun je beter iemand vermoorden, dat is minder erg.
WJ (21-6-2015 om 21:30)
Dapper hoor!. Laat die veldwachters liever dieven vangen!
Frank Wijnen (21-6-2015 om 20:32)
geldverspilling ten top dit,belachelijk en is al jaren zo,maar ja de groenen bepalen het voor ons.Geen verstand ervan maar wel zorgen ze voor regels en ergernis bij de meesten van ons.emigreren lijkt mij het beste vanuit dit apenland,helaas lukt dat niet zomaar jammer genoeg. Wie gaat die onzin een keer stoppen,mijn stem heb je.
Palus de bos kabouter (21-6-2015 om 17:48)
Jaren geleden deed daar niemand moeilijk over. Waarom dan nu vergunning. Komt nog zo ver dat een vergunning moet aanvragen voor het snijden van groente in mijn eigen tuin Geld klopperij dat is het
kees (21-6-2015 om 17:12)
Ik dacht dat ze voorlopig geen boetes uit zouden delen? Maar nee ze houden zich niet aan hun woord. Bovendien kunnen ze beter nuttige dingen doen dan daar op te letten. Opgelopen papierwerk en zo