Politie bevrijdt hond uit warme auto

Toegevoegd: 22-07-2015, 19.58 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - Dinsdagmiddag is op de Dam in Middelburg een hond in een Duitse auto aangetroffen.

De politiemeldkamer kreeg rond 14.15 uur een melding. Agenten gingen naar de Dam en vermoedden dat de hond zeker anderhalf uur in de auto zat. De ramen zaten potdicht en er was geen water aanwezig. De auto stond half in de zon en de buitentemperatuur was 24 graden. De agenten zagen dat de hond behoorlijk hijgde en nauwelijks reageerde op getik op de ruiten.

Vervolgens hebben de agenten het kleinste ruitje open getikt en de deuren geopend. De hond kon zo worden bevrijd en dronk gelijk een hele emmer water leeg. De hond is hierna door medewerkers van de dierenambulance onderzocht.

Nadat de hond was onderzocht, kwam de eigenaar ter plaatse. Zij kreeg de nota van 35 euro voor de dierenambulance uitgereikt, die ze gelijk betaalde. Op het politiebureau in Middelburg heeft de 51-jarige eigenaresse uit het Duitse Piesport een verklaring afgelegd. Tegen haar wordt proces-verbaal opgemaakt.

wim (23-7-2015 om 07:09)
Als je zoiets lees dan kan ik niet begrijpen om een hond in de zomer bij hoge temperaturen in een gesloten auto achter te laten ik hoop dat ze super hoge boete voor krijgen, tevens vind ik dat zulke mensen geen hond waard zijn
D.Hulshout (23-7-2015 om 06:45)
sommigen leren het ook nooit
Ineke Swartjes Polder (23-7-2015 om 00:08)
Ineke Swartjes Polder (23-7-2015 om 00:08)
wilfred (22-7-2015 om 22:10)
Ik vind de boete nogal laag uitgevallen, daar had nog wel een nulletje achter gemogen wat mij betreft. Misschien de eigenaar zelf even anderhalf uur in zijn eigen auto laten piepen met de raampjes potdicht, zal hem goed doen denk ik. Dierenleed kan ik niet aanzien en zeker niet van toeristen die lekker aan het 'vertieren' zijn in het mooie Middelburg.
gerard (22-7-2015 om 21:42)
Das toch geen boete voor dierenmishandeling...35 euro pfff. Maak er voortaan 350 euro van. Dan laten ze het wel uit hun hoofd, om dat arme beest in een snikhete auto achter te laten!! Snap zulke mensen niet.