Politie pakt brandstichters Terneuzen

Toegevoegd: 12-11-2015, 11.44 uur
Door: Rolf de Feijter

TERNEUZEN - Woensdag zijn drie jongens op heterdaad aangehouden als verdachten van brandstichting in het voormalig verpleeghuis Ter Schorre aan de Churchilllaan in Terneuzen.

De politie kreeg omstreeks 14.10 uur een melding dat er rook uit het voormalige verpleeghuis zou komen. Ook vertelde de melder dat hij iemand had zien wegduiken in het pand. Toen de politie met twee agenten ter plaatse kwam en zich opsplitste om de situatie te onderzoeken, zagen zij drie jongens wegrennen in de richting van de zeedijk.

Vrijwel direct kon er één jongen worden aangehouden door een oplettende burger die de jongen vast greep. Na een korte achtervolging kon de politie ook een tweede verdachte aanhouden. De derde verdachte wist met zijn fiets te ontkomen maar kon een half uur later alsnog worden aangehouden. De jongens zijn overgebracht naar het politiebureau voor verhoor.

De brandweer had de brand in het verpleeghuis snel onder controle en kon hierna het sein brandmeester geven. De brandstichters zijn op het politiebureau verhoord en hebben een werkstraf gekregen via het bureau HALT.

Drica (12-11-2015 om 15:36)
@Mendy er staat toch voormalig verpleeghuis? Hier was het wachten op ... sinds er verhalen gaan dat deze leegstaande ruimtes gebruikt gaan worden voor opvang. Ik vraag me af of hun ouders wisten dat ze oeffenden voor sloper. Vernieling van zulke objecten zijn meestal een schadepost voor de hele gemeenschap want wij betalen er met zn allen aan mee.
@ Mendy (12-11-2015 om 15:26)
Het gaat om een voormalig verpleeghuis. Er wonen geen mensen meer. Schade vergoeden en taakstraf voldoen en verder met je leven...
mendy (12-11-2015 om 13:14)
Deze jongeren zouden niet alleen een werkstraf moeten krijgen..... Moedwillig brand willen stichten in een voorziening waar hulpbehoevende mensen wonen....dat kan gewoon echt niet!!! Je gaat mij niet vertellen dat dat per ongeluk ging of niet over nagedacht is!! En nee, ik heb niks tegen de jongeren generatie! Sterker nog, ik werk er ook mee!! Maar dit moet echt goed aangepakt worden!! Dus een oproep aan de politiek om de wet nader te herzien zou top zijn!
Wim (12-11-2015 om 12:41)
Lekkere jongens, Dit zullen dezelfde jongens zijn die alle ruiten hebben ingegooid, werkstraf onzin, opsluiten en alle kosten laten betalen ! En petje af voor de politie en die oplettende burger, ik weet niet of ik hem alleen vast zou houden.