Geen files

Twee keer eerste prijs voor Vlissingse jeugdbrandweer

Toegevoegd: 29-05-2006, 22.11 uur
Door: Stadsgewestelijke brandweer

VLISSINGEN - Jeugdbrandweer Vlissingen heeft afgelopen zaterdag (27 mei) met beide ploegen de 1e plaats behaald op de jeugdbrandweerwedstrijden in Hillegom. Hiermee hebben de ploegen zich geplaatst voor de halve finale in Gouda op 17 juni.

De aspiranten (15 t/m 18 jaar) kregen als opdracht een brandmelding in een jongerencentrum/discotheek aan de Bollenlaan 11 te Hillegom. Ter plaatse aangekomen bleek het te gaan om een in brand geraakt bankstel.

Na een verkenning werd duidelijk dat de brand zich had uitgebreid naar een achterliggende ruimte. De brand moest bestreden worden met 2 stralen. Naast de 1e prijs had deze ploeg ook de beste bevelvoerder, aanvalsploeg, waterploeg en pompbediender. De aspiranten van Veenendaal behaalden de 2e plaats.

De junioren (11 t/m 15 jaar) kregen via de portofoon een brandmelding van een woningbrand. Ter plaatse aangekomen bleek er na verkenning brand in 2 ruimten. Deze brand moest worden bestreden met 2 stralen, waarbij ook de volgorde waarin de stralen werden ingezet werden beoordeeld.

Naast de 1e prijs had deze ploeg ook de beste bevelvoerder en de beste aanvalsploeg. De junioren van Gorinchem behaalden de 2e plaats.

Tijdens deze wedstrijden moesten alle jeugdbrandweerploegen gebruik maken van het nieuwe digitale verbindingsnetwerk “C2000”.