Man met scootmobiel ten val door auto

Toegevoegd: 14-07-2016, 13.37 uur

VLISSINGEN - In Vlissingen is vrijdag de bestuurder van een scootmobiel ten val gekomen doordat hij moest uitwijken voor een auto. De politie zoekt getuigen.

De scootmobielbestuurder, een 90-jarige Vlissinger, reed rond 11.00 uur over de Koudekerkseweg in zijn woonplaats. Hij stak bij de voetgangersoversteekplaats bij het ziekenhuis de weg over om in de richting van het park te rijden. Toen hij al op de zebra reed kwam er ineens met hoge snelheid een personenauto aangereden. Deze maakte, volgens de 90-jarige man, geen aanstalten om te stoppen.

De bestuurder van het scootmobiel schrok hiervan, gaf een ruk aan het stuur en kwam vervolgens ten val. De 90-jarige man kwam op de weg terecht met het scootmobiel over zich heen. Omstanders hebben de man weer overeind geholpen en hij kon zonder ernstige verwondingen zijn weg weer vervolgen. De scootmobiel raakte echter wel lichtbeschadigd.

De politie is op zoek naar getuigen die mogelijk iets meer kunnen vertellen over de personenauto of de bestuurder. Zij worden gevraagd zich te melden op het politiebureau in Vlissingen of te bellen met 0900-8844.

Peer Liefkens (14-7-2016 om 16:56)
Ach ja, zebrapaden bestaan helemaal niet voor veel automobilisten, zelf wordt ik regelmatig bijna van de sokken gereden. Maar ja, den Haag vind enorme boete's voor dit vergrijp een oplossing, nadat ze ongeveer alle toezicht hebben wegbezuinigd, maar wie zich vrijwillig meld kan vast wel een bekeuring krijgen als men flink er om zeurt. Zo lossen ze de levensgevaarlijke dingen op bij de overheid, gewoon niet. een percentage doden op zebrapaden vinden ze gewoon acceptabel en kijken liever naar hun eigen carriere. (met hun CD kenteken op staatskosten dus hoeven niet te stoppen of aan regels te houden)