Weer wielrenner omgekomen in Hulst

Toegevoegd: 17-07-2017, 19.59 uur - Update: 17-07-2017, 22.31 uur

HULST - Maandagavond is in Hulst opnieuw een wielrenner omgekomen bij een verkeersongeluk. Zondagochtend gebeurde dat ook al.

Het ongeluk van vanavond vond rond 18.50 uur plaats op de Oud Ferdinandusdijk. Ter plekke kwam een auto in botsing met een wielrenner. De auto belandde na de botsing in een sloot. De ambulancedienst, een traumahelikopter en de brandweer werden opgeroepen om hulp te verlenen.

Even voor 20.00 uur maakte de politie bekend dat de fietser het ongeluk niet heeft overleefd. "De bestuurder van de auto is aangehouden en we zijn een onderzoek gestart naar de toedracht van de botsing. De weg is afgezet", aldus de politie.

Doorrijder
Zondagochtend kwam bij een ander ongeluk in Hulst een 64-jarige wielrenner uit het Belgische Temse om het leven. Hij kwam op de Zandstraat in botsing met een auto. Die reed na de botsing door en is nog altijd niet achterhaald.

Johan (18-7-2017 om 10:50)
De bestuurder van de auto was dronken en had geen geldig rijbewijs. En iedereen maar klaarstaan met vooroordelen over wielrenners. Het zou die mensen sieren als ze iets genuanceerder zouden reageren zolang nog niet alle feiten duidelijk zijn. Die automobilist kan niet hard genoeg gestraft worden. Wie met zijn zatte kop toch een auto instapt kan wat mij betreft veroordeeld worden voor moord met voorbedachten rade.
RC (18-7-2017 om 09:47)
Als ik de reacties hier lees, denk ik dat sommige mensen eerst eens moeten nadenken wat ze zeggen voor dat ze íets zeggen. Gisteren is er wéér een wielrenner overleden. Dit lijkt me dan helemaal niet een plek om wielrenners aan te vallen, zoek daarvoor maar een forum ergens op het internet voor op als je dat zo graag wilt doen. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.
Martijn vriens (18-7-2017 om 09:42)
Ik wil mensen vragen om voorzichtig te zijn met hun reacties. Niet alle renners zijn het zelfde, veel zijn arrogant en gevaarlijk waar ik het mee eens ben. Zelf fiets ik ook en kan zeggen dat deze fietser persoonlijk heel goed ken en niet ondrr de asociale renners valt. Nogmaals respect voor deze man en zijn naaste aub. Martijn .
Rick (18-7-2017 om 09:37)
Jaapverkeerd: Bestuurder aanhouden zou standaard moeten gebeuren; er kan immers altijd alcohol in het spel zijn (waardoor je jezelf inderdaad degradeert tot misdadiger), waardoor dan snel duidelijkheid zou bestaan over de oorzaak en schuldvraag. En jaja: inderdaad is rechts rijden voor sommigen een probleem. Moet toch niet zo moeilijk zijn. Maar ja, we willen de vlotte jongen uithangen, bochtjes afsnijden en dergelijke, ook al zie je dan niets. In ieder geval kon deze automobilist niet meer doorrijden....
t Is vreselijk (18-7-2017 om 07:48)
Reuling, ik vind dat juist terecht! Automobilisten hebben zoveel keus in wegen en wat doen ze? Juist, de rustige binnenwegen nemen, die nu eens een keer heerlijk zijn voor fietsers. Hier bij Souburg ook. Fietsers kunnen bijna nergens eens lekker ongestoord naast elkaar fietsen.. Bah.
Ja-Ja (18-7-2017 om 06:17)
Wielrijders/renners/automobilisten enz.moeten toch wel weten dat je bij een bocht zo veel mogelijk RECHTS moet rijden. Vaak word door weggebruikers de bocht afgesneden omdat ze denken dat ze vlot rijden. Maar daar is niet zo en schuilt er veel gevaar in. Bij elke bocht is het een gok omdat deze vaak niet te overzien is. Fietsers mogen niet met dan 2 RECHTS naast elkaar rijden wat een ieder weet. En automobilisten moet bewuster RECHTSER gaan rijden en snelheid aanpassen, zeker op dit soort wegen. Tip aan weggebruikers: U moet rijden als of er een politieauto/motor achter u rijd. Wedden dat u dan keurig rijd? Sterkte voor de naaste van omgekomen persoon.