Wielrenner Rilland alsnog overleden

Toegevoegd: 04-08-2017, 14.41 uur
Het slachtoffer is vannacht alsnog aan zijn verwondingen overleden.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

RILLAND - De wielrenner die op woensdagavond 26 juli zwaargewond raakte bij een valpartij in Rilland is alsnog overleden. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

Het slachtoffer, een 48-jarige inwoner van het Belgische Wuustwezel, kwam rond 21.30 uur ten val toen hij in een groep van circa 20 wielrenners over de Bathseweg reed. Met een gangetje van zo’n 40 km/u reed de groep richting België.

Het slachtoffer lag aan kop aan de linkerkant van de groep. Op een gegeven moment raakte de man in onbalans en raakte hij een groepsgenoot. Hierna sloeg hij over de kop en kwam hard op het wegdek terecht.

Nadat de man was gestabiliseerd door de ambulancedienst en een trauma-arts is de Belg per helikopter naar het Erasmus MC in Rotterdam gebracht. De politie heeft vanmiddag bekend gemaakt dat de man vannacht alsnog is overleden.

jaapverkeer (4-8-2017 om 15:00)
Alweer een fietser dood! vreselijk! jammer genoeg zal het wielrennen op de openbare weg niet veiliger gemaakt kunnen worden. Wel zullen de automobilisten weer gestraft worden voor alweer een verkeersdode in Zeeland, want zo werk dat bij de "verkeerskundigen". Ondertussen is dit natuurlijk een ramp voor de achterblijvers.